طرز تهیه کیک یخچالی

طرز تهیه کیک یخچالی ترکیه ای طرز تهیه کیک یخچالی با موز طرز تهیه کیک یخچالی رولتی طرز تهیه کیک یخچالی ساده طرز تهیه کیک یخچالی با نشاسته طرز تهیه کیک یخچالی با خامه طرز تهیه کیک یخچالی با بیسکویت خرد شده طرز تهیه کیک یخچالی بدون شیر

کیک یخچالی یکی از انواع کیک های ساده خانگی است که نیازی به فر ندارد و می توانیم آنرا به سادگی در منزل درست کنیم، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کیک یخچالی در ادامه با سایت آموزشی در نهایت همراه باشید.

مواد لازم کیک یخچالی
شیر۱ لیتر
آرد۲ قاشق غذاخوری
پودر نشاسته۲ قاشق غذاخوری
شکر۱ لیوان
پودر کاکائو۲ قاشق غذاخوری
شکلات تخته ای۱۰۰ گرم
بیسکویٔیت پتی بور شکلاتی۳ بسته
مواد لازم گاناش
خامه صبحانه۱۰۰ گرم
شکلات تخته ای۵۰ گرم

طرز تهیه کیک یخچالی

مرحله اول

برای تهیه کیک یخچالی خانگی در ابتدای کار آرد را به همراه نشاسته و پودر کاکائو درون یک کاسه مناسب می ریزیم و مخلوط می کنیم، سپس درون الک می ریزیم و الک می کنیم. در ادامه شکر را اضافه کرده و مخلوط می کنیم.

مرحله دوم

حالا مخلوط آرد را درون یک قابلمه مناسب می ریزیم، سپس شیر را اضافه می کنیم و هم می زنیم تا مواد ترکیب و یکدست شود. در ادامه قابلمه را روی حرارت ملایم قرار می دهیم، سپس به صورت مداوم هم می زنیم تا ته نگیرد.

مرحله سوم

در این مرحله زمانی که پودینگ غلیظ شد، شکلات تخته ای را اضافه می کنیم، سپس هم می زنیم تا شکلات درون پودینگ حل شود و مایه پودینگ شکلاتی شود. در ادامه قابلمه را از روی حرارت بر می داریم.

مرحله چهارم

حالا یک ظرف مناسب انتخاب می کنیم، سپس یک ردیف بیسکویت پتی بور کف ظرف کنار هم می چینیم و مقداری از مایه پودینگ را به صورت داغ روی بیسکویت ها می ریزیم و با قاشق پخش می کنیم تا به صورت یکدست پخش شود.

مرحله پنجم

در این مرحله به همین ترتیب ادامه می دهیم تا بیسکویت و مایه پودینگ تمام شود. در ادامه اجازه می دهیم کیک درون یخچال به مدت ۴ تا ۱۲ ساعت استراحت کند. پس از گذشت این زمان گاناش را آماده می کنیم.

مرحله ششم

برای این منظور خامه صبحانه را روی حرارت ملایم قرار می دهیم، سپس اجازه می دهیم خامه روان و گرم شود. توجه داشته باشید خامه جوش نیاید و در حد گرم شدن کفایت می کند. در ادامه زمانی که خامه گرم شد حرارت را خاموش می کنیم.

مرحله هفتم

در این مرحله شکلات تخته ای را درون خامه می ریزیم و به صورت مداوم هم می زنیم تا شکلات با حرارت خامه ذوب شده و گاناش یکدست شود، سپس اجازه می دهیم کاملا خنک شود. در ادامه کیک را از یخچال خارج می کنیم.

مرحله هشتم

در نهایت گاناش را روی کیک می ریزیم و با قاشق پخش می کنیم تا روی سطح کیک را کاملا پوشش دهد. در ادامه اجازه می دهیم گاناش خنک شود، سپس کیک را برش زده و به همراه چای زعفرانی سرو می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : جمعه 29 بهمن 1400
کپی بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.