طرز تهیه پاند کیک پرتقالی

طرز تهیه پاند کیک پرتقالی , دستور پخت پاند کیک پرتقالی

پاند کیکی پرتقالی یکی از انواع کیک های خوشمزه و پرطرفدار بین المللی است که بافتی منسجم تر نسبت های معمولی دارد، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه پاند کیک پرتقالی در ادامه با سایت آموزشی در نهایت همراه باشید.

مواد لازم پاند کیک پرتقالی
تخم مرغ۳ عدد
شکر۱۵۰ گرم
آرد۱۷۰ گرم
کره۱۲۰ گرم
آب پرتقال طبیعی۱۰۰ میلی لیتر
رنده پوست پرتقال۱ قاشق چایخوری
بکینگ پودر۱ قاشق چایخوری
وانیلنوک قاشق چایخوری

طرز تهیه پاند کیک پرتقالی

مرحله اول

برای تهیه پاند کیک پرتقالی ساده ابتدای کار از ۳۰ دقیقه قبل کره را از یخچال خارج می کنیم، سپس در فضای آشپزخانه قرار می دهیم و اجازه می دهیم کره با دمای محیط هماهنگ شده، سپس کاملا نرم شود.

مرحله دوم

حالا کره را به همراه شکر و وانیل درون یک کاسه مناسب می ریزیم و با دور تند همزن برقی به مدت ۵ دقیقه هم می زنیم تا مخلوط کره روشن و خامه ای شود. در ادامه تخم مرغ ها را دانه دانه به مخلوط کره اضافه می کنیم.

مرحله سوم

در این مرحله با همزن برقی هم می زنیم تا مواد ترکیب و یکدست شود. در ادامه رنده پوست پرتقال را به مخلوط تخم مرغ اضافه می کنیم و با دور کند همزن برقی در حد مخلوط شدن هم می زنیم، سپس آب پرتقال را اضافه می کنیم.

مرحله چهارم

حالا مجددا مخلوط تخم مرغ را با دور تند همزن برقی در حد مخلوط شدن هم می زنیم. در ادامه آرد را به همراه بکینگ پودر درون الک می ریزیم و ۳ مرتبه الک می کنیم، سپس طی ۳ مرحله به مخلوط تخم مرغ اضاقه می کنیم.

مرحله پنجم

در این مرحله مایه کیک را با کمک لیسک به صورت دورانی به یک سمت هم می زنیم تا مایه کیک یکدست شود. در ادامه فر را روی حرارت ۱۷۵ درجه سانتی گراد قرار می دهیم، سپس اجازه می دهیم فر کاملا گرم شود.

مرحله ششم

حالا درون قالب لوف را با مقداری روغن مایع چرب می کنیم، سپس آرد پاشی می کنیم و قالب را بر می گردانیم تا آرد اضافی از قالب خارج شود. در ادامه مایه کیک را درون قالب می ریزیم و قالب را چند مرتبه محکم روی سطح کار می کوبیم.

مرحله هفتم

در این مرحله زمانی که حباب های مایه کیک از بین رفت قالب را طبقه وسط فر قرار می دهیم، سپس اجازه می دهیم کیک به مدت ۳۵ دقیقه درون فر بماند تا پخته شود. در ادامه پس از گذشت این زمان کیک را تست می کنیم.

مرحله هشتم

برای این منظور یک خلال دندان یا سیخ چوبی در مرکز کیک فرو می کنیم، سپس خارج می کنیم در صورتی که مایه کیک به آن نچسبیده بود کیک کاملا پخته است. در ادامه کیک را از فر خارج می کنیم و اجازه می دهیم کاملا خنک شود.

مرحله نهم

در این مرحله کیک را از قالب خارج می کنیم، سپس مقداری پودر قند درون الک می ریزیم و روی کیک به عنوان تزئین الک می کنیم. در ادامه کیک را به اندازه و فرم دلخواه برش می زنیم و به همراه چای تازه دم سرو می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : پنج شنبه 19 اسفند 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.