طرز تهیه سالاد ماکارونی مکزیکی

طرز تهیه سالاد ماکارونی مکزیکی , دستور پخت سالاد ماکارونی مکزیکی

سالاد ماکارونی مکزیکی یکی از انواع سالادهای خوشمزه و ساده کشور مکزیک است که با مواد متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه سالاد ماکارونی مکزیکی در ادامه با سایت آموزشی در نهایت همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
پاستا۳۵۰ گرم
کنسرو ذرت۱ پیمانه
پیاز قرمز۱ عدد
فلفل سبز تند۱ تا ۲ عدد
گوجه فرنگی۱ تا ۲ عدد
فلفل دلمه ای قرمز۱ عدد
مواد لازم برای سس
ماست½ لیوان
سس مایونز۱ تا ۲ قاشق غذاخوری
پنیر چدار½ پیمانه
روغن زیتون۱ قاشق غذاخوری
آب لیمو ترش تازه۳ قاشق غذاخوری
سیر۱ تا ۲ حبه
سرکه بالزامیک۱ تا ۲ قاشق غذاخوری
عسل½ قاشق چایخوری
پودر آویشن½ قاشق چایخوری
گشنیز و جعفری۲ قاشق غذاخوری
پیازچه۲ ساقه
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی

طرز تهیه سالاد ماکارونی مکزیکی

مرحله اول

برای تهیه سالاد ماکارونی مکزیکی ساده ابتدای کار یک قابلمه مناسب را تا نیمه پر از آب می کنیم، سپس روی حرارت زیاد قرار می دهیم و اجازه می دهیم آب به نقطه جوش برسد. در ادامه پاستا را درون آب جوش می ریزیم.

مرحله دوم

حالا اجازه می دهیم پاستا به مدت ۷ تا ۱۰ دقیقه درون آب جوش بماند تا کاملا پخته شود. در ادامه پس از گذشت این زمان پاستا را درون آبکش می ریزیم و آبکشی می کنیم، سپس درون یخچال قرار می دهیم تا کاملا خنک شود.

مرحله سوم

در این مرحله کنسرو ذرت را درون آبکش می ریزیم تا آب اضافی اش خارج شود. در ادامه پوست پیاز را جدا می کنیم و می شوییم، سپس به صورت خلالی نازک خرد می کنیم. در ادامه فلفل دلمه ای را می شوییم.

مرحله چهارم

حالا فلفل دلمه ای را به فرم دلخواه خرد می کنیم. در ادامه گوجه فرنگی و فلفل سبز را می شوییم، سپس به صورت ریز خرد می کنیم. در ادامه ذرت را به همراه پیاز، گوجه فرنگی، فلفل دلمه ای و فلفل سبز درون یک کاسه مناسب می ریزیم.

مرحله پنجم

در این مرحله سس سالاد را آماده می کنیم، برای این منظور ابتدا ماست را به همراه سس مایونز درون یک کاسه مناسب می ریزیم و با چنگال هم می زنیم تا بافت ماست و سس باز شده، سپس با هم ترکیب و یکدست شوند.

مرحله ششم

حالا روغن زیتون را به همراه سس بالزامیک، آب لیمو ترش تازه، و پنیر چدار درون سس و ماست می ریزیم و خوب مخلوط می کنیم تا مواد ترکیب و یکدست شوند. در ادامه پوست سیر را جدا می کنیم، سپس با دندانه های ریز رنده، رنده می کنیم.

مرحله هفتم

در این مرحله گشنیز، جعفری و پیازچه را می شوییم، سپس درون آبکش قرار می دهیم و اجازه می دهیم آب اضافی شان خارج شود. در ادامه گشنیز و جعفری را روی تخته گوشت قرار می دهیم و به صورت ریز ساطوری می کنیم.

مرحله هشتم

حالا پیازچه را به صورت ریز خرد می کنیم و به همراه گشنیز و جعفری درون مخلوط سس اضافه می کنیم. در ادامه سیر را به همراه عسل، پودر آویشن، نمک و فلفل سیاه به سس اضافه می کنیم و خوب مخلوط می کنیم تا مواد ترکیب شوند.

مرحله نهم

در این مرحله پاستا را از یخچال خارج می کنیم، سپس به مخلوط سبزیجات اضافه می کنیم و سس را روی آن می ریزیم. در ادامه مواد را با قاشق زیر و رو می کنیم تا سس به خورد سالاد برود، سپس سالاد را درون یخچال قرار می دهیم.

مرحله دهم

در نهایت اجازه می دهیم سالاد به مدت ۱ ساعت درون یخچال بماند تا مزه ها به خورد هم بروند. در آخر پس از گذشت این زمان سالاد را از یخچال خارج می کنیم، سپس به همراه لیمو ترش تازه سرو می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : جمعه 20 اسفند 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.