طرز تهیه سالاد ماکارونی با مرغ

طرز تهیه سالاد ماکارونی با مرغ و ذرت فیلم طرز تهیه سالاد ماکارونی با مرغ و سیب زمینی طرز تهیه سالاد ماکارونی با مرغ و کاهو طرز تهیه سالاد ماکارونی با مرغ و هویج طرز تهیه سالاد ماکارونی با مرغ و قارچ

سالاد ماکارونی با مرغ یکی از انواع سالادهای مجلسی و خوشمزه بین المللی است که با مواد متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه سالاد ماکارونی با مرغ در ادامه با سایت آموزشی در نهایت همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
ماکارونی شکل دار۱ بسته
خیارشور۲۰۰ گرم
کنسرو ذرت½ پیمانه
کنسرو نخود فرنگی½ پیمانه
سینه مرغ۲۰۰ گرم
قارچ (اختیاری)۲۰۰ گرم
پیاز۱ عدد
نمک، فلفل سیاه و پودر آویشنبه مقدار کافی
سس مایونزبه مقدار کافی

طرز تهیه سالاد ماکارونی با مرغ

مرحله اول

برای تهیه سالاد ماکارونی با مرغ در ابتدای کار پوست پیاز را جدا می کنیم، سپس می شوییم و به ۴ قسمت تقسیم می کنیم. در ادامه سینه مرغ را به همراه پیاز، نمک و فلفل سیاه درون یک قابلمه مناسب اضافه می کنیم.

مرحله دوم

حالا به مقدار کافی آب درون قابلمه اضافه می کنیم، سپس قابلمه را روی حرارت متوسط قرار می دهیم و اجازه می دهیم سینه مرغ درون آب جوش بماند تا کاملا آب پز شود. در ادامه قارچ را درون کیسه فریزر قرار می دهیم.

مرحله سوم

در این مرحله کیسه فریزر را گره می زنیم تا آب به قارچ نرسد. در ادامه یک قابلمه مناسب را تا نیمه پر از آب می کنیم، سپس قارچ را درون آن قرار می دهیم و قابلمه را روی حرارت زیاد قرار می دهیم تا آب به نقطه جوش برسد.

مرحله چهارم

حالا اجازه می دهیم قارچ درون آب جوش بماند تا آب پز شود. در ادامه خیارشور را می شوییم و به صورت نگینی ریز خرد می کنیم، سپس یک قابلمه جداگانه را تا نیمه پر از آب می کنیم و ۱ قاشق چایخوری نمک به آن اضافه می کنیم.

مرحله پنجم

در این مرحله قابلمه را روی حرارت زیاد قرار می دهیم، سپس اجازه می دهیم آب به نقطه جوش برسد. در ادامه کنسرو ذرت را به همراه کنسرو نخود فرنگی درون آبکش می ریزیم، سپس اجازه می دهیم آب اضافی شان خارج شود.

مرحله ششم

حالا ماکارونی فرمی را به همراه مقداری روغن مایع درون قابلمه حاوی آب جوش اضافه می کنیم و اجازه می دهیم ماکارونی فرمی به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه درون آب جوش بماند تا کاملا پخته و نرم شود، سپس آبکش می کنیم.

مرحله هفتم

در این مرحله ماکارونی را با آب سرد می شوییم تا نشاسته آن از بین برود، سپس اجازه می دهیم آب اضافی آن خارج شود. در ادامه پس از گذشت ۴۵ دقیقه سینه مرغ را از قابلمه خارج می کنیم، سپس به صورت نگینی ریز خرد می کنیم.

مرحله هشتم

حالا خیارشور را به همراه سینه مرغ، ذرت، نخود فرنگی و ماکارونی فرمی درون یک کاسه مناسب و جادار می ریزیم. در ادامه قارچ آب پز شده را به صورت نگینی ریز خرد می کنیم، سپس به دیگر مواد اضافه می کنیم.

مرحله نهم

در این مرحله سس مایونز را به همراه فلفل سیاه، نمک و پودر آویشن به مواد سالاد ماکارونی اضافه می کنیم، سپس مخلوط می کنیم تا سس به خورد مواد برود. در ادامه روی سالاد ماکارونی را با سلفون می پوشانیم.

مرحله دهم

در نهایت سالاد ماکارونی را به مدت ۱ تا ۲ ساعت درون یخچال قرار می دهیم تا مزه ها با هم ترکیب شوند. در آخر پس از گذشت این زمان سالاد ماکارونی را از یخچال خارج می کنیم، سپس به دلخواه تزئین کرده و سرو می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : یکشنبه 7 فروردین 1401
کپی بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.