طرز تهیه شیرینی مادلن

طرز تهیه شیرینی مادلن شیرینی مادلن به خانه برمیگردیم شیرینی مادلن شف طیبه

شیرینی مادلن یکی از انواع شیرینی های ساده و خوشمزه فرانسوی است که با طعم های متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه شیرینی مادلن در ادامه با سایت آموزشی در نهایت همراه باشید.

مواد لازم شیرینی مادلن
آرد۲۱۰ گرم
بکینگ پودر½ قاشق چایخوری
نمک½ قاشق چایخوری
تخم مرغ۲ عدد
زرده تخم مرغ۲ عدد
شکر۱۱۰ گرم
عصاره وانیل۱ قاشق چایخوری
رنده پوست لیمو ترش۲ قاشق غذاخوری
کره۱۸۰ گرم
مواد لازم رومال
پودرقند۵۰ گرم
آب لیمو ترش تازه۱ قاشق غذاخوری

طرز تهیه شیرینی مادلن

مرحله اول

برای تهیه شیرینی مادلن فرانسوی ابتدای کار از ۳۰ دقیقه قبل کره را از یخچال خارج می کنیم، سپس در فضای آشپزخانه قرار می دهیم و اجازه می دهیم کره با دمای محیط هماهنگ شده و به طور کامل نرم شود.

مرحله دوم

در این مرحله زرده تخم مرغ را از سفیده تخم مرغ جدا می کنیم، سپس درون یک کاسه مناسب می ریزیم. در ادامه تخم مرغ، عصاره وانیل، رنده پوست لیمو ترش و آب لیمو ترش تازه را به زرده تخم مرغ اضافه می کنیم.

مرحله سوم

حالا مخلوط تخم مرغ را با دور تند همزن برقی به مدت ۵ دقیقه هم می زنیم تا رنگش روشن و بافتش حجیم شود. در ادامه کره را به مخلوط تخم مرغ اضافه می کنیم و با لیسک هم می زنیم تا مواد ترکیب و یکدست شوند.

مرحله چهارم

در این مرحله آرد را به همراه نمک و بکینگ پودر درون الک می ریزیم و ۳ مرتبه الک می کنیم، سپس طی چند مرحله به مخلوط تخم مرغ اضافه می کنیم و با لیسک به صورت چرخشی به یک سمت مخلوط می کنیم.

مرحله پنجم

حالا مایه شیرینی را درون قیف یک بار مصرف می ریزیم و اجازه می دهیم به مدت ۲ ساعت درون یخچال بماند و استراحت کند. در ادامه پس از گذشت این زمان فر را روی حرارت ۲۵۰ درجه سانتی گراد قرار می دهیم.

مرحله ششم

در این مرحله اجازه می دهیم فر کاملا گرم شود، سپس قالب مادلن را با مقداری روغن مایع چرب می کنیم و مایه شیرینی را درون قالب پایپ می کنیم. در ادامه قالب را طبقه وسط فر قرار می دهیم.

مرحله هفتم

حالا پس از گذشت ۴ دقیقه حرارت را روی ۱۸۰ درجه سانتی گراد قرار می دهیم، سپس اجازه می دهیم شیرینی به مدت ۴ دقیقه درون فر بمانند تا به طور کامل بپزند. در ادامه پس از گذشت این زمان، قالب را از فر خارج می کنیم.

مرحله هشتم

در این مرحله اجازه می دهیم شیرینی ها کاملا خنک شوند، سپس از قالب خارج می کنیم و مقداری آب لیمو ترش تازه با برس روی آن ها می مالیم. در ادامه پودر قند را درون الک می ریزیم و روی شیرینی ها الک می کنیم.

مرحله نهم

در نهایت یک ظرف مناسب انتخاب می کنیم، سپس شیرینی های مادلن را درون ظرف مورد نظرمان قرار می دهیم. در آخر شیرینی های مادلن را به همراه چای زعفرانی تاز دم سرو  می کنیم. نوش جان

آخرین بروز رسانی در : سه شنبه 2 فروردین 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.