طرز تهیه نان بیگل

طرز تهیه نان بیگل , دستور پخت نان بیگل

نان بیگل یکی از انواع نان های سنتی و خوشمزه امریکا است که با طعم های متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه نان بیگل در ادامه با سایت آموزشی در نهایت همراه باشید.

مواد لازم نان بیگل
آرد۳۰۰ گرم
آب ولرم۱۸۰ گرم
شکر۱ قاشق غذاخوری
نمک۷ گرم
خمیر مایه فوری۱ قاشق چایخوری
روغن مایع۳ قاشق غذاخوری
جوش شیرین۱ قاشق چایخوری

طرز تهیه نان بیگل

مرحله اول

برای تهیه نان بیگل به روش آمریکایی ابتدای کار خمیر مایه را به همراه آب ولرم و شکر درون یک کاسه مناسب می ریزیم، سپس مخلوط می کنیم و روی کاسه را می پوشانیم تا خمیر مایه به مدت ۱۰ دقیقه استراحت کند تا عمل بیاید.

مرحله دوم

حالا پس از گذشت این زمان خمیر مایه را به همراه نمک درون یک کاسه بزرگ تر می ریزیم، سپس کمی مخلوط می کنیم. در ادامه آرد را درون الک می ریزیم، سپس ۳ مرتبه الک می کنیم و به مخلوط خمیر مایه و نمک اضافه می کنیم.

مرحله سوم

در این مرحله روغن مایع را به مواد خمیر اضافه می کنیم، سپس به مدت ۱۰ دقیقه ورز می دهیم تا خمیر درون کاسه جمع شود. در ادامه روی کاسه را با سلفون می پوشانیم، سپس اجازه می دهیم در یک جای گرم استراحت کند.

مرحله چهارم

حالا اجازه می دهیم خمیر به مدت ۱ ساعت استراحت کند تا حجم آن دو برابر شود. در ادامه پس از گذشت این زمان خمیر را مجددا ورز می دهیم تا پف آن گرفته شود، سپس روی سطح کار را آرد پاشی می کنیم و خمیر را روی آن قرار می دهیم.

مرحله پنجم

در این مرحله خمیر را به چانه های به اندازه نارنگی بزرگ تقسیم می کنیم، سپس روی چانه را با کیسه فریزر می پوشانیم و اجازه می دهیم خمیر به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه استراحت کند تا حجم بگیرند. پس از گذشت این زمان چانه ها را به شکل دونات فرم می کنیم.

مرحله ششم

حالا روی سطح کار را با کاغذ روغنی می پوشانیم، سپس خمیر ها را روی آن قرار می دهیم و مجددا اجازه می دهیم به مدت ۱ ساعت استراحت کنند تا حجم بگیرند. در ادامه جوش شیرین را درون یک قابلمه مناسب حاوی آب می ریزیم.

مرحله هفتم

در این مرحله قابلمه را روی حرارت زیاد قرار می دهیم، سپس اجازه می دهیم آب به نقطه جوش برسد. در ادامه خمیر ها را درون آب جوش قرار می دهیم و اجازه می دهیم هر طرف شان به مدت ۵ تا ۷ ثانیه درون آب جوش پخته شود.

مرحله هشتم

حالا پس از گذشت این زمان خمیر ها را به آرامی از قابلمه خارج می کنیم. در ادامه فر را روی حرارت ۲۰۰ درجه سانتی گراد قرار می دهیم، سپس اجازه می دهیم فر کاملا گرم شود و پس از آن سینی فر را با کاغذ روغنی می پوشانیم.

مرحله نهم

در این مرحله خمیر های نان بیگل را درون سینی فر با فاصله از هم قرار می دهیم، سپس سینی را طبقه وسط فر قرار می دهیم و اجازه می دهیم نان ها به مدت ۱۵ دقیقه با حرارت پایین و به مدت ۱۰ دقیقه با حرارت بالا پخته شوند.

مرحله دهم

در نهایت پس از گذشت این زمان سینی را از فر خارج می کنیم، سپس اجازه می دهیم نان ها کاملا خنک شوند. در ادامه نان ها را به همراه پنیر خامه ای، املت یا نیمرو در وعده صبحانه سرو می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : شنبه 10 اردیبهشت 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.