طرز تهیه شیرینی شکری

طرز تهیه شیرینی شکری برای نوروز طرز تهیه شیرینی شکری کره ای فیلم طرز تهیه شیرینی شکری طرز تهیه شیرینی شکری ساده بدون فر طرز تهیه شیرینی شکری برشی طرز تهیه شیرینی شکری بدون کره طرز تهیه شیرینی خانگی ساده

شیرینی شکری یکی از انواع شیرینی های ساده و پرطرفدار بین المللی است که با طعم های متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه شیرینی شکری در ادامه با سایت آموزشی در نهایت همراه باشید.

مواد لازم شیرینی شکری
پودر قند۱ و نیم لیوان
اسانس کره¼ قاشق چایخوری
روغن صاف قنادی۳۷۵ گرم
وانیل۱ قاشق چایخوری
آرد قنادی۷۵۰ گرم
بکینگ پودر۱ و نیم قاشق چایخوری
تخم مرغ۳ عدد
شکر و پودر پستهبرای تزئین

طرز تهیه شیرینی شکری

مرحله اول

برای تهیه شیرینی شکری ساده در ابتدای کار روغن را درون یک کاسه مناسب می ریزیم، سپس پودر قند را درون الک می ریزیم و روی روغن الک می کنیم. در ادامه مخلوط روغن را با دست ورز می دهیم تا حالت خمیری پیدا کند.

مرحله دوم

در این مرحله تخم مرغ را به همراه وانیل و اسانس کره به مخلوط روغن اضافه می کنیم، سپس با دور تند همزن برقی به مدت ۵ دقیقه هم می زنیم تا مواد کاملا ترکیب و یکدست شوند. در ادامه آرد و بکینگ پودر را درون الک می ریزیم.

مرحله سوم

حالا مخلوط آرد را طی ۳ تا ۴ مرحله به مخلوط روغن اضافه می کنیم، سپس با دست ورز می دهیم تا خمیری نرم و لطیف که به دست نمی چسبد حاصل شود. در ادامه خمیر شیرینی را درون دو کیسه فریزر قرار می دهیم.

مرحله چهارم

در این مرحله خمیر را با کمک وردنه به قطر ۳ میلی متر باز می کنیم، سپس با کاتر مستطیلی قالب می زنیم. در ادامه فر را روی حرارت ۱۷۵ درجه سانتی گراد قرار می دهیم، سپس اجازه می دهیم فر به طور کامل گرم شود.

مرحله پنجم

حالا شکر را با پودر پسته مخلوط می کنیم، سپس به صورت پخش روی خمیر ها می پاشیم. در ادامه خمیر های شیرینی را بدون نیاز به کاغذ روغنی درون سینی فر با فاصله از هم قرار می دهیم، سپس سینی را طبقه وسط فر می گذاریم.

مرحله ششم

در این مرحله اجازه می دهیم شیرینی ها به مدت ۳۰ دقیقه درون فر بمانند تا اطراف آن ها طلایی و خوشرنگ شود. در ادامه پس از گذشت این زمان سینی را از فر خارج می کنیم، سپس بدون دست زدن اجازه می دهیم شیرینی ها کاملا خنک شوند.

مرحله هفتم

در نهایت زمانی که شیرینی ها کاملا خنک شدند آن ها را از سینی جدا می کنیم، سپس درون ظرف مورد نظرمان می چینیم. در آخر شیرینی شکری را به همراه چای زعفرانی تازه دم سرو می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : پنج شنبه 8 اردیبهشت 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.