طرز تهیه شیرینی یاقوتی

طرز تهیه شیرینی یاقوتی قزوین

شیرینی یاقوتی یکی از انواع شیرینی های خوشمزه و مجلسی است که برای پذیرایی برای محفل های خاص بسیار مناسب می باشد، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه شیرینی یاقوتی در ادامه با سایت آموزشی در نهایت همراه باشید.

مواد لازم شیرینی یاقوتی
مخلوط کره و روغن جامد۱۲۵ گرم
آرد قنادی۱۵۰ گرم
پودر قند۶۵ گرم
آرد برنج۵۰ گرم
نشاسته ذرت۳۰ گرم
زرده تخم مرغ۱ عدد
وانیل۱ قاشق چایخوری
پودر زنجبیل۱ قاشق چایخوری
زعفران دم کردهبه مقدار کافی

طرز تهیه شیرینی یاقوتی

مرحله اول

برای تهیه شیرینی یاقوتی خوشمزه در ابتدای کار از ۳۰ دقیقه قبل کره را از یخچال خارج کرده و در فضای آشپزخانه قرار می دهیم تا کره با دمای محیط هماهنگ و کاملا نرم شود. در ادامه روغن جامد و کره نرم را درون یک کاسه مناسب می ریزیم.

مرحله دوم

حالا پودر قند را درون کاسه الک کرده و با دور تند همزن برقی به مدت ۵ دقیقه هم می زنیم تا مخلوط کره روشن و خامه ای شود. در ادامه وانیل را به همراه پودر زنجبیل و زرده تخم مرغ به کاسه اضافه کرده و مجددا هم می زنیم.

مرحله سوم

در بین کار کاسه را چندین مرتبه دور گیری می کنیم تا مواد به صورت یکدست هم زده شوند. در ادامه مقداری زعفران دم کرده به کاسه اضافه کرده و به هم زدن ادامه می دهیم تا زعفران پخش و مایه اولیه شیرینی یکدست شود.

مرحله چهارم

حالا آرد، آرد برنج و نشاسته ذرت را ۳ مرتبه الک می کنیم و کنترل شده به کاسه اضافه می کنیم، سپس با نوک انگشت ورز می دهیم تا خمیری نرم و لطیف که به دست نمی چسبد حاصل شود. در ادامه خمیر را درون کیسه فریزر می گذاریم.

مرحله پنجم

در این مرحله اجازه می دهیم خمیر به مدت ۳۰ دقیقه درون یخچال استراحت کند. در این فاصله فر را با حرارت ۱۷۰ درجه سانتی گراد روشن می کنیم، سپس اجازه می دهیم فر کاملا گرم شود. پس از اتمام استراحت خمیر، آنرا بین دو کیسه فریزر قرار می دهیم.

مرحله ششم

حالا خمیر را به وسیله وردنه به قطر نیم سانتی متر باز می کنیم، سپس یک کاتر مناسب انتخاب کرده، ابتدا آنرا به آرد آغشته می کنیم و بعد خمیر را قالب می زنیم. در ادامه سینی فر را با کاغذ روغنی می پوشانیم و شیرینی ها را درون آن می چینیم.

مرحله هفتم

حالا سینی را طبقه وسط فر قرار داده و اجازه می دهیم شیرینی ها به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه درون فر بمانند تا کاملا پخته شوند. پس از گذشت این زمان سینی را از فر خارج کرده و بدون دست زدن به شیرینی ها اجازه می دهیم کاملا خنک شوند.

مرحله هشتم

زمانی که شیرینی ها خنک شدند، آنها را از کاغذ روغنی جدا کرده و درون ظرف مورد نظرمان می چینیم. در نهایت شیرینی ها را به دلخواه با مقداری پودر پسته تزیین کرده و به همراه چای زعفرانی سرو می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : دوشنبه 27 تیر 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.