طرز تهیه ته چین قورمه سبزی

طرز تهیه ته چین قورمه سبزی , دستور پخت ته چین خورش قورمه سبزی

ته چین قورمه سبزی یکی از انواع غذاهای خوشمزه و اصیل ایرانی است که طرفدارهای زیادی دارد، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه ته چین قورمه سبزی در ادامه با سایت آموزشی در نهایت همراه باشید.

مواد لازم برای ۲ نفر
برنج۲٫۵ پیمانه
تخم مرغ۱ عدد
زعفران دم کرده۴ قاشق غذاخوری
ماست چکیده۴ قاشق غذاخوری
قورمه سبزی غلیظبرای دو نفر
روغن مایعبه مقدار کافی

طرز تهیه ته چین قورمه سبزی

مرحله اول

برای تهیه ته چین قورمه سبزی خوشمزه در ابتدای کار یک قابلمه مناسب را تا نیمه پر از آب کرده و روی حرارت زیاد قرار می دهیم تا آب به نقطه جوش برسد. در ادامه درون یک کاسه تخم مرغ را اضافه می کنیم.

مرحله دوم

حالا زعفران دم کرده را به همراه نمک به کاسه اضافه کرده و با همزن دستی به خوبی هم می زنیم تا بافت تخم مرغ از لختگی خارج شده و کاملا ترکیب شود. در ادامه ماست چکیده را با همزن هم می زنیم تا کاملا یکدست شود.

مرحله سوم

در این مرحله ماست را به کاسه اضافه کرده و مجددا هم می زنیم تا مایه کاملا یکدست شود. زمانی که آب، جوش آمد برنج را شسته و به همراه ۱ قاشق چایخوری نمک درون قابلمه حاوی آب جوش می ریزیم.

مرحله چهارم

حالا اجازه می دهیم برنج درون آب جوش بماند تا پخت اولیه آن انجام شود. پس از گذشت ۸ تا ۱۰ دقیقه زمانی که برنج نسبت به پخت عادی کمی زنده تر است، قابلمه را از روی حرارت برداشته و آبکشی می کنیم.

مرحله پنجم

حالا اجازه می دهیم آب اضافی برنج خارج شود، سپس برنج را طی ۲ مرحله به کاسه اضافه کرده و به خوبی مخلوط می کنیم تا برنج به مایه ته چین آغشته شود. در ادامه درون یک قابلمه نچسب مقداری روغن می ریزیم.

مرحله ششم

در این مرحله نصف ته چین را درون قابلمه ریخته، سپس با پشت قاشق روی برنج را کاملا صاف کرده و کمی فشار می دهیم تا ته چین منسجم شود. حالا خورش قورمه سبزی را به صورت یکنواخت روی ته چین می ریزیم.

مرحله هفتم

در ادامه مابقی ته چین را روی خورش قورمه سبزی ریخته و مجددا با پشت قاشق کاملا صاف و منسجم می کنیم. حالا روی حرارت زیاد شعله پخش کن گذاشته و درب قابلمه را با دم کنی می پوشانیم، سپس روی آن قرار می دهیم.

مرحله هشتم

در این مرحله قابلمه را روی شعله پخش کن قرار داده و به محض عرق کردن درب قابلمه حرارت را رو به ملایم کاهش می دهیم. در ادامه اجازه می دهیم ته چین به مدت ۳۰ تا ۴۰ دقیقه روی حرارت بماند تا دم بکشد.

مرحله نهم

پس از گذشت این زمان قابلمه را از روی حرارت کنار گذاشته، سپس ته چین را درون ظرف مورد نظرمان بر می گردانیم. در نهایت ته چین را به ابعاد دلخواه برش زده و به همراه ماست یا ترشی سرو می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : سه شنبه 21 تیر 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.