طرز تهیه شیرینی شاه پسند

طرز تهیه شیرینی شاه پسند

شیرینی شاه پسند یکی از انواع شیرینی های خوشمزه و جذاب ایرانی است که برای پذیرایی در مهمانی های خاص بسیار مناسب می باشد، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه شیرینی شاه پسند در ادامه با سایت آموزشی در نهایت همراه باشید.

مواد لازم شیرینی شاه پسند
آرد سفید۲۰۰ گرم
آرد نخودچی۲۰۰ گرم
روغن صاف قنادی۱۰۰ گرم
روغن نیمه جامد۱۰۰ گرم
پودر قند۲۰۰ گرم
زرده تخم مرغ۱ عدد
پودر هل۱ قاشق چایخوری
وانیل¼¼ قاشق چایخوری

طرز تهیه شیرینی شاه پسند

مرحله اول

برای تهیه شیرینی شاه پسند خوشمزه در ابتدای کار به دلیل حساس بودن خمیر شیرینی تمام مواد را با ترازو وزن کنید. حالا روغن قنادی و نیمه جامد را به همراه پودر هل درون یک کاسه مناسب می ریزیم و پودر قند را درون آن الک می کنیم.

مرحله دوم

حالا مواد درون کاسه را با دور تند همزن برقی به مدت ۸ تا ۱۰ دقیقه هم می زنیم تا روشن و سبک شود. در ادامه زرده تخم مرغ را به همراه وانیل به کاسه اضافه کرده و مجددا مخلوط می کنیم تا مواد کاملا یکدست شوند.

مرحله سوم

در این مرحله آرد سفید و نخودچی را ۳ مرتبه الک کرده و به کاسه اضافه می کنیم، سپس با لیسک مخلوط می کنیم تا خمیر درون کاسه جمع شود. در ادامه خمیر بدست آمده را با نوک انگشت کمی ورز می دهیم تا خمیر کاملا منسجم شود.

مرحله چهارم

حالا به دلیل آنکه خمیر کمی بافت سفتی دارد، آنرا یک مرتبه چرخ کرده تا نرم شود، سپس درون یک کیسه فریزر قرار می دهیم. در ادامه اجازه می دهیم خمیر به مدت ۲ ساعت در فضای آشپزخانه بماند و استراحت کند.

مرحله پنجم

پس از گذشت این زمان فر را با حرارت ۱۸۰ درجه سانتی گراد روشن می کنیم، سپس اجازه می دهیم فر کاملا گرم شود. در ادامه خمیر را بین دو کیسه فریزر قرار داده و با وردنه به ضخامت ۵ تا ۶ میلی متر باز می کنیم.

مرحله ششم

حالا سینی فر را با کاغذ روغنی می پوشانیم، سپس خمیر را با کاتر دلخواه قالب می زنیم. در ادامه خمیرهای قالب زده شده را درون سینی فر می چینیم و سینی را طبقه میانی فر داده تا شیرینی ها به مدت ۲۰ دقیقه بپزند.

مرحله هفتم

پس از گذشت این مدت، زمانی که اطراف شیرینی ها تغییر رنگ دادند، بلافاصله سینی را از فر خارج می کنیم. در ادامه بدون دست زدن به شیرینی ها اجازه می دهیم کاملا خنک شوند، سپس شیرینی ها را از سینی جدا می کنیم.

مرحله هشتم

حالا برای شکیل تر شدن شیرینی ها، قسمتی از شیرینی ها را درون شکلات آب شده فرو برده و خارج می کنیم، سپس با ترافل های رنگی تزیین می کنیم. در نهایت شیرینی ها را به همراه چای تازه دم سرو می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : دوشنبه 3 مرداد 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.