طرز تهیه شیرینی آردی

طرز تهیه شیرینی آردی ساده طرز تهیه شیرینی آردی بدون فر طرز تهیه شیرینی آردی لرستان طرز تهیه شیرینی آردی بدون آرد ذرت طرز تهیه شیرینی آردی با آرد ذرت طرز تهیه شیرینی آردی تخمیری طرز تهیه شیرینی آردی با پیمانه دانلود فیلم طرز تهیه شیرینی آردی

شیرینی آردی یکی از انواع شرینی های خوشمزه و ساده است که با مواد اندک و ساده ای درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه شیرینی آردی در ادامه با سایت آموزشی در نهایت همراه باشید.

مواد لازم شیرینی آردی
روغن مایع۱ لیوان
پودر شکر۱ فنجان
آرد شیرینی۳ لیوان
اسانس وانیلبه مقدار کافی

طرز تهیه شیرینی آردی

مرحله اول

برای تهیه شیرینی آردی خوشمزه در ابتدای کار فر را با حرارت ۱۸۰ درجه سانتی گراد روشن می کنیم تا کاملا گرم شود. در ادامه روغن مایع و اسانس وانیل را درون یک کاسه مناسب می ریزیم، سپس پودر قند را درون کاسه الک می کنیم.

مرحله دوم

حالا مواد درون کاسه را با دور تند همزن برقی هم می زنیم تا مواد ترکیب و یکدست شوند، سپس آرد را به تدریج به کاسه اضافه کرده و با نوک انگشت ورز می دهیم، زمانی که خمیری نرم و لطیف حاصل شد، اضافه کردن آرد را متوقف می کنیم.

مرحله سوم

در این مرحله مقداری از خمیر به اندازه نارنگی برداشته و رول می کنیم، سپس روی سطح کار قرار می دهیم. در ادامه روی رول خمیر  با چنگال می کشیم تا خط بیفتد، سپس خمیر را به اندازه و فرم دلخواه برش می زنیم.

مرحله چهارم

حالا سینی فر را با کاغذ روغنی می پوشانیم، سپس خمیرهای برش خورده را درون آن می چینیم. در ادامه سینی را طبقه وسط فر گذاشته و اجازه می دهیم شیرینی ها به مدت ۲۰ دقیقه درون فر بمانند تا کاملا پخته شوند.

مرحله پنجم

پس از گذشت این زمان سینی را از فر خارج کرده و بدون دست زدن به شیرینی ها اجازه می دهیم کاملا خنک شده و رطوبت اضافی شان خشک شود، سپس مقداری پودر قند به عنوان تزیین روی آنها الک می کنیم.

مرحله ششم

حالا برای شکیل تر شدن ظاهر شیرینی ها مقداری پودر پسته روی آنها ریخته، سپس از کاغذ روغنی جدا می کنیم و درون ظرف مورد نظرمان می چینیم. در نهایت شیرینی ها را به همراه چای تازه دم سرو می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : چهارشنبه 29 تیر 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.