طرز تهیه کله جوش

طرز تهیه کله جوش ساده طرز تهیه کله جوش اراکی طرز تهیه کله جوش کرمانی طرز تهیه کله جوش با کشک طرز تهیه کله جوش با عدس طرز تهیه کله جوش اصفهانی طرز تهیه کله جوش ترکی طرز تهیه کله جوش با بلغور

کله جوش یکی از انواع غذاهای خوشمزه و ساده ایرانی است که امروزه با اضافه کردن موادی مانند گردو به صورت مجلسی تر تهیه می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کله جوش در ادامه با سایت آموزشی در نهایت همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
کشک۲ لیوان
پیاز۲ عدد
سیر½ بوته
گردو۸ عدد
آب جوش۲ لیوان
زردچوبه، نمکبه مقدار کافی
روغن محلی یا روغن جامد۳ قاشق سوپخوری
نعنا خشک۱ قاشق سوپخورری

طرز تهیه کله جوش

مرحله اول

برای تهیه کله جوش مجلسی ابتدای کار پوست پیاز و سیر را جدا می کنیم، سپس به صورت خلالی خرد می کنیم. در ادامه پوست گردو را جدا کرده، سپس به صورت ریز خرد می کنیم. حالا یک قابلمه مناسب انتخاب می کنیم.

مرحله دوم

در این مرحله قابلمه را روی حرارت ملایم قرار می دهیم، سپس مقداری روغن جامد یا محلی درون آن اضافه می کنیم. بلافاصله پیاز و سیر خرد شده را درون قابلمه اضافه می کنیم و تفت می دهیم تا پیاز و سیر سبک و طلایی شود.

مرحله سوم

در این مرحله نعنا خشک را به همراه زردچوبه به مخلوط سیر داغ و پیاز داغ اضافه می کنیم، سپس خیلی کم تفت می دهیم. توجه داشته باشید زمان تفت دادن نعنا خشک بسیار کم باشد چون نعنا میسوزد و تلخ می شود.

مرحله چهارم

حالا گردو های خرد شده را اضافه می کنیم و به تفت دادن ادامه می دهیم تا خامی گردو گرفته شود. در ادامه کشک را به کله جوش اضافه می کنیم، پس از کمی تفت دادن به میزان دلخواه آب جوش اضافه می کنیم.

مرحله پنجم

در این مرحله کشک را مخلوط می کنیم تا در آب به طور کامل حل شود. در ادامه نمک کله جوش را تست می کنیم. در صورت نیاز مقداری نمک به آن اضافه می کنیم، سپس مخلوط می کنیم تا مواد با هم ترکیب و یکدست شوند.

مرحله ششم

توجه داشته باشید نمک را در آخرین مرحله اضافه کنید چون ممکن است کشک شور باشد. در پایان پس از گذشت ۱۰ دقیقه کله جوش را از روی حرارت بر می داریم، سپس درون ظرف مورد نظر می ریزیم و با پیاز داغ و نعنا داغ تزئین می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : یکشنبه 14 آذر 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.