طرز تهیه سوپ بلغور گندم

طرز تهیه سوپ بلغور گندم با مرغ طرز تهیه سوپ بلغور گندم برای کرونا سوپ بلغور گندم برای سرماخوردگی سوپ بلغور گندم با هویج خواص سوپ بلغور گندم انواع سوپ با بلغور گندم

سوپ بلغور گندم از سوپ های خوشمزه و تقویتی محسوب می شود که می توانیم آنرا با گوشت قرمز یا گوشت مرغ درست کنیم، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه سوپ بلغور گندم در ادامه با سایت آموزشی در نهایت همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
بلغور گندم۱ و نیم لیوان
گوشت گوسفندی۳۰۰ گرم
عدس۱ لیوان
هویج۲ عدد
پیاز۳ عدد
سیب زمینی۲ عدد
جعفری، گشنیز و اسفناجبه مقدار کافی
ساقه کرفسیک ساقه
قلم گوساله½ قلم
رب گوجه فرنگی۳ یا ۴ قاشق غذاخوری
آلو بخارا۸ عدد
زعفران دم کرده۲ قاشق غذاخوری
پودر زیره و پودر گشنیزبه اندازه کافی
فلفل سیاه، زردچوبه و نمکبه اندازه کافی

طرز تهیه سوپ بلغور گندم

مرحله اول

برای تهیه سوپ بلغور گندم خوشمزه ابتدای کار بلغور گندم را از شب قبل به مدت ۱۲ ساعت درون کاسه آب قرار می دهیم و اجازه می دهیم خیس بخورد. در ادامه عدس را درون کاسه جداگانه می ریزیم، سپس روی آن آب می ریزیم.

مرحله دوم

حالا اجازه می دهیم عدس خیس بخورد. در ادامه هویج را می شوییم و پوست آن را با پوست کن جدا می کنیم، سپس به صورت نگینی ریز خرد می کنیم. حالا ساقه کرفس را شسته و به صورت ریز خرد می کنیم.

مرحله سوم

در این مرحله پوست پیاز را جدا می کنیم، سپس به صورت نگینی ریز خرد می کنیم. در ادامه یک قابلمه مناسب روی حرارت ملایم قرار می دهیم، سپس مقداری روغن درون قابلمه می ریزیم و پیاز خرد شده را به قابلمه اضافه می کنیم.

مرحله چهارم

حالا تفت می دهیم تا پیاز سبک و شیشه ای شود. در ادامه گوشت را به تابه اضافه می کنیم، سپس به تفت دادن ادامه می دهیم تا گوشت تغییر رنگ دهد. در ادامه فلفل سیاه، زردچوبه، پودر زیره و پودر گشنیز را اضافه می کنیم.

مرحله پنجم

در این مرحله به تفت دادن ادامه می دهیم تا عطر و طعم ادویه ها آزاد شود. در ادامه هویج و کرفس خرد شده را به مخلوط گوشت اضافه می کنیم، سپس بلغور گندم که از شب قبل خیس خورده را به همراه قلم به قابلمه اضافه می کنیم.

مرحله ششم

حالا آب را تا جایی که روی قلم را بگیرد درون قابلمه می ریزیم. در ادامه پس از گذشت ۲ ساعت عدس را آبکش می کنیم تا آب اضافی اش خارج شود، سپس درون سوپ بلغور گندم می ریزیم و اجازه می دهیم به مدت ۲ ساعت دیگر بپزد.

مرحله هفتم

در این مرحله پس از گذشت ۲ ساعت یک تابه روی حرارت قرار می دهیم و مقداری روغن درون آن می ریزیم، سپس رب گوجه فرنگی را می ریزیم و تفت می دهیم تا رب کاملا سرخ شود. در ادامه رب سرخ شده را به سوپ اضافه می کنیم.

مرحله هشتم

حالا جعفری، گشنیز و اسفناج را می شوییم، سپس آبکش می کنیم و اجازه می دهیم آب اضافی شان خارج شود. در ادامه سبزی سوپ رو تخته گوشت به صورت ریز ساطوری می کنیم و به همراه زعفران دم کرده به سوپ اضافه می کنیم.

مرحله نهم

در این مرحله پوست سیب زمینی را جدا می کنیم، سپس می شوییم و به صورت نگینی ریز خرد می کنیم. در ادامه سیب زمینی را به سوپ اضافه می کنیم. حالا یک تابه جداگانه روی حرارت قرار می دهیم و مقداری روغن درون آن می ریزیم.

مرحله دهم

آلو بخارا را درون تابه تفت می دهیم تا درون سوپ وا نرود، سپس آلو بخارا را به سوپ اضافه می کنیم و مخلوط می کنیم. در نهایت این سوپ خوشمزه را در ظرف مورد نظرمان می ریزیم و به همراه نان سرو می کنیم.

آخرین بروز رسانی در : شنبه 13 آذر 1400
کپی بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.