طرز تهیه کوفته کدو و نخود برای یک شام بسیار سبک و سالم

طرز تهیه کوفته کدو و نخود

کوفته کدو و نخود

کوفته کدو و نخود خیلی ساده و خوشمزه است. این غذا یه گزینه عالی برای گیاه‌خواراست و می‌تونه به عنوان یک غذای اصلی یا یه میان‌وعده سالم استفاده بشه. تهیه‌اش وقت زیادی نمی‌بره و از مواد اولیه ساده‌ای که توی هر آشپزخونه‌ای پیدا می‌شه، درست می‌شه. با این دستور می‌تونید یه کوفته خوشمزه و سالم برای خودتون و خانوادتون درست کنید.

برای تهیه کوفته کدو و نخود، اول نخودها رو چند ساعت خیس کن و بعد آسیاب کن. کدوها رو رنده کن و آبشون رو بگیر. همه مواد رو با هم مخلوط کن و بذار ۲۰ دقیقه تو یخچال استراحت کنه. بعد مواد رو گرد کن و توی تابه سرخشون کن. کوفته‌ها رو روی دستمال روغن‌گیر بذار تا روغن اضافیشون گرفته بشه. حالا آماده‌ست، نوش جان!

مواد اصلی برای ۴ نفرمقدار
نخود پخته۲ پیمانه
کدو سبز متوسط۴ عدد
سیر۳ حبه
فلفل سبز۱ عدد
فلفل دلمه قرمز۱ عدد
شوید تازه۲ ق غذاخوری
آرد نخودچی۳ ق غذاخوری
مواد دیگرمقدار
نمکبه مقدار لازم
فلفل سیاهبه مقدار لازم
زیره۱ ق چایخوری
فلفل قرمز۱/۲ ق چایخوری

طرز تهیه کوفته کدو و نخود

مرحله ۱: آماده‌سازی نخود

ابتدا نخودها را از ۶ تا ۸ ساعت قبل خیس کنید. چندین بار آبش را تعویض کنید تا نفخش گرفته شود. سپس نخودها را به همراه سیر خرد شده داخل آسیاب بریزید و خوب آسیاب کنید تا به شکل پودر دربیاد.

مرحله ۲: آماده‌سازی کدو

کدو سبزها را پوست بگیرید و رنده ریز بزنید. بعد از رنده کردن، آب اضافی کدوها را با فشار دادن بگیرید تا در مواد کوفته تاثیر نذاره و کوفته‌ها شل نشن.

مرحله ۳: مخلوط کردن مواد

داخل یک کاسه بزرگ، کدو رنده شده، نخود آسیاب شده، فلفل سبز و فلفل دلمه خرد شده را بریزید. شوید، آرد نخودچی، نمک، فلفل سیاه، زیره و فلفل قرمز را هم اضافه کنید. مواد را خوب هم بزنید تا کاملا مخلوط و یکدست بشن.

مرحله ۴: استراحت دادن مواد

روی کاسه را با پلاستیک یا درپوش بپوشانید و به مدت ۲۰ دقیقه در یخچال قرار بدید تا مواد منسجم‌تر بشن و به راحتی بتونید کوفته‌ها رو شکل بدید.

مرحله ۵: شکل دادن کوفته‌ها

بعد از استراحت، مواد را از یخچال خارج کنید. از مواد کوفته بردارید و در دست گرد کنید. اگه دوست دارید، می‌تونید کوفته‌ها رو داخل کنجد بزنید تا هم خوشمزه‌تر بشن و هم ظاهر بهتری پیدا کنن.

مرحله ۶: سرخ کردن کوفته‌ها

داخل یک تابه گود مقداری روغن بریزید و بذارید تا داغ بشه. کوفته‌های آماده شده را داخل تابه بذارید و روی حرارت ملایم سرخ کنید. هر طرف کوفته‌ها رو چند دقیقه سرخ کنید تا خوب مغز پخت بشن.

مرحله ۷: گرفتن روغن اضافی

کوفته‌های سرخ شده را روی دستمال روغن‌گیر قرار بدید تا روغن اضافی‌شون گرفته بشه. این کار کمک می‌کنه که کوفته‌ها سبک‌تر و سالم‌تر باشن.

مرحله ۸: سرو و نوش جان کردن

کوفته‌ها رو می‌تونید با سس مورد علاقه‌تون یا ماست و خیار سرو کنید. نوش جان! این کوفته‌های خوشمزه می‌تونن یک میان‌وعده یا وعده غذایی کامل باشن و مطمئنم که همه ازشون لذت می‌برن.

آخرین بروز رسانی در : سه شنبه 15 خرداد 1403
کپی بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.