طرز تهیه همبرگر سویا

طرز تهیه همبرگر سویا

دوست داری یه غذای خوشمزه و سالم درست کنی؟ همبرگر سویا یه گزینه عالیه که هم مقوی هست و هم مزه‌اش خوبه. با مواد ساده‌ای که تو خونه داری می‌تونی یه همبرگر خوشمزه درست کنی. بیا با هم یه همبرگر سویا درست کنیم که حتما خوشت میاد!

برای تهیه همبرگر سویا، اول سویا رو خیس کنید و بعد بپزید. بعدش، سویای پخته شده رو له کنید و با پیاز رنده شده، جعفری، پودر سوخاری، ادویه، نمک، فلفل و تخم مرغ مخلوط کنید. مواد رو خوب ورز بدید و بذارید تو یخچال استراحت کنه. بعدش، همبرگرها رو شکل بدید و نیم ساعت تو فریزر بذارید. در نهایت، همبرگرها رو تو تابه با کمی روغن سرخ کنید و با نان، کاهو، خیارشور و سس دلخواه سرو کنید. نوش جان!

مواد اصلیمقدار
سویا۲۰۰ گرم
تخم مرغ۱ عدد
پودر سوخاری۵ قاشق غذاخوری
پیاز۱ عدد
جعفری خرد شده۱ قاشق غذاخوری
دیگر موادمقدار
ادویه کاری۲ قاشق مرباخوری
نمک و فلفل سیاهبه مقدار لازم

طرز تهیه همبرگر سویا

مرحله ۱: خیساندن سویا

ابتدا ۲۰۰ گرم سویا را در یک کاسه بریزید و با آب ولرم بپوشانید. بگذارید به مدت ۵ دقیقه خیس بخورد. سپس سویا را داخل قابلمه بریزید و مقداری آب اضافه کنید. بگذارید به مدت ۱۵ دقیقه روی حرارت کم پخته شود. بعد از پخت، سویا را آبکش کنید و با آب سرد بشویید و فشار دهید تا آب اضافی خارج شود.

مرحله ۲: له کردن سویا

سویای آبکش شده را داخل غذاساز بریزید و بگذارید تا به شکل خمیر دربیاید. اگر غذاساز ندارید، می‌توانید سویا را با دست یا گوشتکوب له کنید تا به حالت خمیری برسد.

مرحله ۳: افزودن مواد

خمیر سویا را داخل یک کاسه بزرگ بریزید. یک عدد پیاز را رنده کنید و آب اضافی آن را بگیرید و به خمیر اضافه کنید. سپس ۱ قاشق غذاخوری جعفری خرد شده، ۵ قاشق غذاخوری پودر سوخاری، ۲ قاشق مرباخوری ادویه کاری، نمک و فلفل سیاه به مقدار لازم و یک عدد تخم مرغ را به کاسه اضافه کنید.

مرحله ۴: ورز دادن مواد

مواد داخل کاسه را خوب ورز دهید تا به خوبی با هم ترکیب شوند. اگر می‌خواهید، می‌توانید از تیغه غذاساز برای میکس کردن مواد استفاده کنید تا ترکیب بهتری به دست آید.

مرحله ۵: استراحت دادن خمیر

خمیر بدست آمده را بهتر است به مدت ۱۵ دقیقه در یخچال قرار دهید تا مزه‌دار شود و انسجام بیشتری پیدا کند.

مرحله ۶: شکل دادن به همبرگر

از قالب همبرگر زن برای شکل دادن به همبرگرها استفاده کنید. اگر قالب ندارید، داخل یک بشقاب نایلون بگذارید و مقداری از خمیر را به شکل گرد در بیاورید. سپس روی خمیر نایلون بگذارید و با یک بشقاب دیگر کمی فشار دهید تا گرد و پهن شود. این کار را برای همه خمیرها تکرار کنید.

مرحله ۷: استراحت در فریزر

همبرگرهای شکل داده شده را به مدت نیم ساعت داخل فریزر قرار دهید تا بهتر فرم بگیرند و موقع پختن از هم نپاشند.

مرحله ۸: سرخ کردن

داخل یک تابه کمی روغن بریزید و بگذارید داغ شود. سپس همبرگرها را داخل تابه سرخ کنید. اگر می‌خواهید، می‌توانید از تابه گریل هم استفاده کنید. توجه داشته باشید که روغن زیادی داخل تابه نریزید، چون سویا روغن را زود جذب می‌کند.

مرحله ۹: سرو کردن

همبرگرهای سرخ شده را داخل نان ساندویچی قرار دهید. می‌توانید به همراه کاهو، خیارشور و سس دلخواه سرو کنید. نوش جان!

آخرین بروز رسانی در : یکشنبه 3 تیر 1403
کپی بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.