طرز تهیه گراتن سیب زمینی

طرز تهیه گراتن سیب زمینی با مرغ طرز تهیه گراتن سیب زمینی و سوسیس طرز تهیه گراتن سیب زمینی و گوشت چرخ کرده طرز تهیه گراتن سیب زمینی و قارچ طرز تهیه گراتن سیب زمینی و بادمجان گراتن سیب زمینی و اسفناج گراتن سیب زمینی بدون قارچ طرز تهیه گراتن سیب زمینی بدون فر

گراتن سیب زمینی یکی از انواع غذاهای خوشمزه و پرطرفدار بین المللی است که با مواد متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه گراتن سیب زمینی در ادامه با سایت آموزشی در نهایت همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
سیب زمینی۴ عدد
گوشت۲۵۰ گرم
پیاز۲ عدد
فلفل دلمه ای رنگی۱ عدد
قارچ۸ عدد
پنیر پیتزابه مقدار کافی
رب گوجه فرنگی۳ قاشق غذاخوری
نمک، فلفل سیاه و زردچوبهبه مقدار کافی
مواد لازم سس بشامل
آرد گندم۲ قاشق غذاخوری
شیر۱ پیمانه
کره۵۰ گرم

طرز تهیه گراتن سیب زمینی

مرحله اول

برای تهیه گراتن سیب زمینی خوشمزه ابتدای کار گوشت را به تکه ها کوچک برش می زنیم، سپس درون چرخ گوشت قرار می دهیم و درون یک کاسه مناسب چرخ می کنیم. در ادامه یک قابلمه مناسب انتخاب می کنیم.

مرحله دوم

حالا پوست سیب زمینی را جدا می کنیم، سپس می شوییم. در ادامه سیب زمینی را به صورت ورقه ای برش می زنیم، سپس ورقه های سیب زمینی را به همراه یک قاشق چای خوری نمک درون قابلمه قرار می دهیم.

مرحله سوم

در این مرحله درون قابلمه آب می ریزیم و روی حرارت قرار می دهیم، سپس اجازه می دهیم سیب زمینی تا اندازه ای که مغز آن کمی گیر داشته باشد بپزد. در ادامه پوست پیاز را جدا می کنیم، سپس به صورت خلالی خرد می کنیم.

مرحله چهارم

حالا فلفل دلمه ای را به صورت نواری نازک خرد می کنیم. در ادامه یک تابه روی حرارت قرار می دهیم، سپس مقداری روغن مایع درون آن می ریزیم و پیاز را بلافاصله درون تابه اضافه می کنیم. در ادامه پیاز را تفت می دهیم.

مرحله پنجم

پس از این که پیاز سبک و شیشه ای شد، فلفل دلمه ای را اضافه می کنیم، سپس به تفت دادن ادامه می دهیم تا بوی خامی فلفل دلمه از بین برود. در ادامه قارچ را می شوییم، سپس پوست آن را جدا می کنیم.

مرحله ششم

در این مرحله قارچ را به اندازه دلخواه برش می زنیم، سپس قارچ را به تابه اضافه می کنیم و به تفت دادن ادامه می دهیم تا آب قارچ کشیده شود. در ادامه پس از این که آب قارچ تبخیر شد، گوشت چرخ کرده را اضافه می کنیم.

مرحله هفتم

حالا گوشت را تفت می دهیم تا رنگ آن تغییر کند. در ادامه نمک، فلفل سیاه، زردچوبه و رب گوجه فرنگی را به مواد میانی اضافه می کنیم، سپس به تفت دادن ادامه می دهیم تا بوی خامی ادویه ها گرفته شده و رب کاملا سرخ شود.

مرحله هشتم

در این مرحله مقداری آب جوش به مواد میانی اضافه می کنیم، سپس مخلوط می کنیم و درب تابه می بندیم و اجازه می دهیم به مدت ۱۵ دقیقه روی حرارت بماند. در ادامه سیب زمینی را درون آبکش می ریزیم.

مرحله نهم

حالا اجازه می دهیم آب اضافی سیب زمینی ها خارج شده و خنک شود. در ادامه برای درست کردن سس بشامل ابتدا یک تابه مناسب انتخاب می کنیم، سپس روی حرارت ملایم قرار می دهیم و آرد را درون آن می ریزیم.

مرحله دهم

در این مرحله آرد را کمی تفت می دهیم تا بوی خامی آرد گرفته شود، سپس کره را به آن اضافه می کنیم و مخلوط می کنیم. در ادامه شیر را درون تابه می ریزیم، سپس مدام هم می زنیم تا سس به غلظت برسد.

مرحله یازدهم

در این مرحله فر را روی حرارت ۱۸۰ درجه سانتی گراد روشن می کنیم و اجازه می دهیم فر به طور گرم شود. در ادامه یک ظرف قابل حرارت انتخاب می کنیم، سپس درون آن را با مقداری روغن چرب می کنیم.

مرحله دوازدهم

در این مرحله ورقه های سیب زمینی را کف ظرف مورد نظر می چینیم، سپس از مواد گوشتی روی سیب زمینی ها به صورت پخش می ریزیم. در ادامه مقداری از سس بشامل روی مواد میانی به صورت پخش می ریزیم.

مرحله سیزدهم

حالا به مقدار دلخواه روی سس بشامل پنیر پیتزا می ریزیم. در ادامه مجددا ورقه های سیب زمینی را قرار می دهیم و از مواد میانی روی سیب زمینی ها می ریزیم. این مراحل را به ترتیب انجام می دهیم تا مواد تمام شود.

مرحله چهاردهم

در این مرحله لایه آخر را با پنیر پیتزا به طور کامل می پوشانیم و مقداری آب روی پنیر پیتزا اسپری می کنیم تا پنیر کش دار شود. در ادامه ظرف را در طبقه وسط فر قرار می دهیم و اجازه می دهیم به مدت ۵۰ دقیقه بپزد.

مرحله پانزدهم

حالا پس از گذشت این زمان گریل را روشن می کنیم، سپس ظرف را طبقه اول فر می گذاریم و اجازه می دهیم پنیر پیتزا طلایی و خوش رنگ شود. در آخر گراتن سیب زمینی را از فر خارج کنید و به همراه سس دلخواه میل کنید. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : شنبه 20 آذر 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.