طرز تهیه بستنی زمستانی

طرز تهیه بستنی خانگی طرز تهیه بستنی زمستانی بدون ژلاتین طرز تهیه بستنی زمستانی نی نی سایت قیمت بستنی زمستانی طرز تهیه بستنی زمستانی سوگند طرز تهیه بستنی زمستانی آشپزخانه کوچک من طرز تهیه بستنی زمستانی بدون نان میکادو طرز تهیه بستنی زمستانی بدون همزن برقی

بستنی زمستانی یکی از انواع دسرهای خوشمزه فصلی زمستان است که با طعم های متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه بستنی زمستانی در ادامه با سایت آموزشی در نهایت همراه باشید.

مواد لازم بستنی زمستانی
سفیده تخم مرغ۲ عدد
پودر قند½ لیوان
وانیل½ قاشق چایخوری
آبلیمو یا سرکه½ قاشق چایخوری
پودر ژلاتین۱ قاشق چایخوری
آب یا گلاب۱ قاشق چایخوری
نان میکادو۲ ورق
شکلات۱۰۰ گرم

طرز تهیه بستنی زمستانی

مرحله اول

برای تهیه بستنی زمستانی خوشمزه ابتدا یک کاسه مناسب و جادار انتخاب می کنیم، سپس سفیده تخم مرغ را از زرده جدا می کنیم و به کاسه اضافه می کنیم. در ادامه با دور تند همزن برقی به مدت ۱۰ دقیقه هم می زنیم تا سفیده تخم مرغ کاملا فرم بگیرد.

مرحله دوم

سفیده تخم مرغ باید به اندازه ای هم زده شود که در صورت برگرداندن کاسه از داخل آن بیرون نریزد. در ادامه سرکه یا آبلیمو را به همراه وانیل به کاسه حاوی سفیده تخم مرغ اضافه می کنیم، سپس مخلوط می کنیم تا مواد با هم ترکیب و یکدست شود.

مرحله سوم

در ادامه پودر قند را درون الک می ریزیم، سپس روی مخلوط سفیده تخم مرغ درون کاسه الک می کنیم. حالا با دور تند همزن برقی به مدت ۱ دقیقه هم می زنیم تا مواد با هم ترکیب و یکدست شود. در ادامه پودر ژلاتین را با گلاب مخلوط می کنیم.

مرحله چهارم

سپس روی حرارت غیر مستقیم بنماری می کنیم. در ادامه مخلوط تخم مرغ و پودر قند را روی بخار کتری قرار می دهیم و به مدت ۱۰ تا ۱۲ دقیقه با دور کند همزن برقی به صورت مدام هم می زنیم و دور گیری می کنیم تا مجددا فرم بگیرد و بپزد.

مرحله پنجم

در این مرحله مخلوط ژلاتین و گلاب را به مخلوط تخم مرغ اضافه می کنیم، سپس به مدت ۱ دقیقه هم می زنیم تا مواد ترکیب و یکدست شود. در ادامه نان میکادو را با یک جسم گرد به قطر ۴ یا ۵ سانتی متر برش می زنیم و کنار می گذاریم.

مرحله ششم

در این مرحله شکلات را به روش بنماری روی حرارت بخار کتری یا سمارو قرار داده و به خوبی هم می زنیم تا ذوب شود، سپس برای ضخیم تر شدن نان میکادو، دو ورقه نان را با شکلات آب شده به هم می چسبانیم.

مرحله هفتم

این مرحله را سریع انجام می دهیم، چون سفیده تخم مرغ در دمای محیط شل میشود، اگر شل شد، آن را مدتی درون یخچال می گذاریم تا مجددا سفت شود. در ادامه مخلوط سفیده تخم مرغ را درون قیف می ریزیم و روی نان های میکادو قالب زده شده پایپ می کنیم.

مرحله هشتم

در این مرحله بستنی را به مدت ۱ ساعت درون یخچال قرار می دهیم تا خودش را ببندد. در ادامه از یخچال خارج می کنیم و روی بستنی ها شکلات آب شده می ریزیم، سپس با تراقل آن را تزئین می کنیم، مجددا درون یخچال می گذاریم تا شکلات سفت شود. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : سه شنبه 23 آذر 1400
کپی بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.