طرز تهیه پنیر ماسکارپونه

پنیر ماسکارپونه قیمت جایگزین پنیر ماسکارپونه جایگزین پنیر ماسکارپونه نی نی سایت طرز تهیه تیرامیسو طرز تهیه کیک با پنیر ماسکارپونه طرز تهیه پنیر خامه ای طرز تهیه پنیر ماسکارپونه شف طیبه پنیر ماسکارپونه خارجی

پنیر ماسکارپونه یکی از انواع پنیرهای خوشمزه ایتالیایی است که برای تهیه انواع دسر و شیرینی استفاده می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه پنیر ماسکارپونه در ادامه با سایت آموزشی در نهایت همراه باشید.

مواد لازم پنیر ماسکارپونه
خامه صبحانه۲۰۰ گرم
سرکه سفید۱ قاشق غذاخوری

طرز تهیه پنیر ماسکارپونه

مرحله اول

برای تهیه پنیر ماسکارپونه خانگی ابتدا یک قابلمه مناسب انتخاب می کنیم، سپس قابلمه را روی حرارت خیلی ملایم یا بخار آب کتری که در حال ریز جوش زدن است قرار می دهیم و خامه صبحانه را درون قابلمه می ریزیم.

مرحله دوم

حالا خامه را بنماری می کنیم تا به طور کامل ذوب شود. در ادامه گاهی خامه را مخلوط می کنیم، سپس با استفاده از دماسنج اجازه می دهیم دمای خامه به ۹۰ درجه سانتی گراد برسد و در نبود دماسنج به مدت ۱۵ دقیقه زمان می دهیم.

مرحله سوم

در این مرحله پس از گذشت ۱۵ دقیقه وقتی خامه داغ شد، سرکه سفید را اضافه می کنیم و هم می زنیم تا خامه بریده بریده شود. در ادامه خامه را از روی حرارت بر می داریم، سپس یک قوطی مناسب انتخاب می کنیم.

مرحله چهارم

حالا یک پارچه نخی تمیز روی قوطی قرار می دهیم و با فشار دست کمی پارچه را به درون قوطی هدایت می کنیم. در ادامه یک کش پول دور قوطی قرار می دهیم تا هنگام ریختن پنیرماسکارپونه پارچه را بگیرد.

مرحله پنجم

در این مرحله پنیرماسکارپونه را درون پارچه می ریزیم، سپس اجازه می دهیم پنیرماسکارپونه به طور کامل خنک شود. در ادامه درب قوطی را می بندیم و به مدت ۲۴ ساعت درون یخچال قرار می دهیم تا خودش را بگیرد.

مرحله ششم

در این مرحله توجه داشته باشید آب باقی مانده پنیرماسکارپونه درون قوطی را می توانید برای دسر هایی که پنیر دارند استفاده کرد. توجه داشته باشید که پنیرماسکارپونه خانگی را به مدت ۳ روز می توان درون یخچال نگهداری کرد.

مرحله هفتم

نکته دیگر اینکه برای نگهداری پنیر ماسکارپونه در فریزر مقداری شکر درون خامه می ریزیم تا بافت پنیر در فریزر بر اثر سرما متلاشی نشود. در آخر پس از گذشت ۲۴ ساعت این پنیر خوشمزه را از یخچال خارج کرده و استفاده می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : پنج شنبه 25 آذر 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.