طرز تهیه چیز کیک انار

طرز تهیه چیز کیک انار با پایه کیک طرز تهیه چیز کیک انار بدون قالب کمربندی طرز تهیه چیز کیک انار با بیسکویت پتی بور طرز تهیه چیز کیک انار ساده طرز تهیه چیز کیک ساده طرز تهیه چیز کیک انار آشپزخانه کوچک من طرز تهیه چیز کیک انار آپارات عکس چیز کیک انار

چیز کیک انار یکی از انواع دسرهای خوشمزه و پرطرفدار ایرانی است که معمولا برای شب یلدا درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه چیز کیک انار در ادامه با سایت آموزشی در نهایت همراه باشید.

مواد لازم چیز کیک انار
بیسکوییت ساده یا کاکائویی۱۷۰ گرم
کره۷۰ گرم
مواد لایه پنیری
پنیر خامه ای۲۵۰ گرم
خامه صبحانه۱۰۰ گرم
زرده تخم مرغ۲ عدد
پودر ژلاتین۱ قاشق غذاخوری
شکر۱۰۰ گرم
وانیل¼ قاشق چایخوری
آب¼ لیوان
مواد رویه کیک
پودر ژله انار۱ بسته
انار دان شدهبه مقدار کافی
آب جوش۱ و نیم لیوان

طرز تهیه چیز کیک انار

مرحله اول

برای تهیه چیز کیک انار خوشمزه ابتدای کار بیسکوییت را به قطعات کوچک تقسیم می کنیم، سپس درون بلندر می ریزیم و کمی آسیاب می کنیم تا بیسکوییت پودر شود. در ادامه کره را درون یک کاسه مناسب می ریزیم.

مرحله دوم

در این مرحله کره را روی بخار کتری بنماری می کنیم تا ذوب شود، سپس به بیسکوییت خرد شده اضافه می کنیم و مجددا آسیاب می کنیم تا بیسکوییت حالت پوره پیدا کند. در ادامه یک قالب کمربندی مناسب انتخاب می کنیم.

مرحله سوم

حالا کف قالب کمربندی را با کاغذ روغنی می پوشانیم، سپس بیسکوییت خرد شده را درون قالب می ریزیم، ابتدا با کمک لیسک بیسکوییت را پخش می کنیم، سپس کمی فشرده می کنیم تا منسجم شود.

مرحله چهارم

در این مرحله به کمک یک لیوان که انتهای آن تخت باشد بیسکوییت را فشار می دهیم تا یکدست شود. در ادامه قالب را به مدت ۲۰ دقیقه درون یخچال فریزر قرار می دهیم و پس از این مدت قالب را درون یخچال قرار می دهیم.

مرحله پنجم

حالا اجازه می دهیم به مدت ۱ ساعت درون یخچال بماند و استراحت کند. در ادامه ژلاتین را با مقداری آب ولرم مخلوط می کنیم، سپس روی حرارت بخار کتری قرار می دهیم و بنماری می کنیم تا ذرات ژلاتین حل شود.

مرحله ششم

در این مرحله یک کاسه مناسب انتخاب می کنیم، سپس زرده تخم مرغ را از سفیده تخم مرغ جدا می کنیم و درون کاسه اضافه می کنیم، سپس شکر را به همراه وانیل به تخم مرغ اضافه می کنیم و با همزن برقی مخلوط می کنیم.

مرحله هفتم

حالا زرده تخم مرغ را به مدت ۳ تا ۴ دقیقه با دور تند همزن برقی مخلوط می کنیم تا کرم رنگ و کش دار شود، سپس ژلاتین را به مخلوط زرده تخم مرغ اضافه می کنیم و مجددا با دور تند همزن برقی مخلوط می کنیم.

مرحله هشتم

در این مرحله مخلوط زرده تخم مرغ را به مدت ۵ دقیقه روی حرارت بخار کتری قرار می دهیم، سپس مدام مخلوط می کنیم تا زرده تخم مرغ بپزد و پس از گذشت این زمان مخلوط تخم مرغ را از روی حرارت بر می داریم.

مرحله نهم

حالا اجازه می دهیم مخلوط زرده تخم مرغ به طور کامل خنک شود. در ادامه یک کاسه جدا گانه انتخاب می کنیم، سپس پنیر خامه ای را به آن اضافه می کنیم و با دور تند همزن برقی هم می زنیم تا بافت پنیر باز شود.

مرحله دهم

در این مرحله خامه صبحانه را به پنیر خامه ای اضافه می کنیم و مجددا با دور تند همزن برقی مخلوط می کنیم تا مواد ترکیب و یکدست شود، سپس مخلوط زرده تخم مرغ که خنک شده را به مخلوط پنیر خامه ای اضافه می کنیم.

مرحله یازدهم

حالا مخلوط پنیر خامه ای را مجددا با همزن برقی مخلوط می کنیم تا ترکیب و یکدست شود. در ادامه قالب را از یخچال خارج می کنیم، سپس مخلوط پنیر خامه ای را روی لایه بیسکوییت به صورت پخش می ریزیم.

مرحله دوازدهم

در این مرحله قالب را چند بار آرام روی سطح کار می کوبیم تا هوای اضافی و حباب های بین مایه از بین برود، سپس قالب را مجددا به مدت ۳۰ دقیقه درون یخچال قرار می دهیم تا لایه میانی کمی خودش را بگیرد.

مرحله سیزدهم

حالا یک کاسه مناسب انتخاب می کنیم، سپس پودر ژله را به همراه آب جوش مخلوط می کنیم و مدام هم می زنیم تا ذرات ژله کاملا حل شود. در ادامه انار را درون یک ظرف جداگانه دان می کنیم و روی لایه میانی می ریزیم.

مرحله چهاردهم

در این مرحله ژله انار که به دمای محیط رسیده را روی دانه های انار به آرامی می ریزیم، سپس به مدت ۴ تا ۵ ساعت درون یخچال قرار می دهیم. در ادامه پس از گذشت این زمان چیز کیک را از یخچال خارج می کنیم.

مرحله پانزدهم

در نهایت قالب را به آرامی باز کرده و چیز کیک را از قالب خارج می کنیم، سپس درون ظرف مورد نظر قرار می دهیم. در پایان چیز کیک را مانند تکه های پیتزا برش می زنیم و به عنوان یک دسر مجلسی سرو می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : جمعه 26 آذر 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.