طرز تهیه باسلوق هندوانه ای

باسلوق هندوانه ای , طرز تهیه باسلوق هندوانه ای , دستور پخت باسلوق هندوانه ای شب یلدا

باسلوق هندوانه ای یکی از شیرینی ها خاص و بسیار جذاب ایرانی است که برای پذیرایی در شب یلدا استفاده می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه باسلوق هندوانه ای در ادامه با سایت آموزشی در نهایت همراه باشید.

مواد لازم باسلوق هندوانه ای
پودر ژله آلوورا۲ بسته
نشاسته گل۱ لیوان
آب سرد۲ لیوان
شکر۱ لیوان
گلاب۲ قاشق غذاخوری
پودر ژلاتین۱ قاشق غذاخوری
پودر نارگیلبه مقدار کافی
رنگ خوراگی قرمز و سبزبه مقدار کافی

طرز تهیه باسلوق هندوانه ای

مرحله اول

برای تهیه باسلوق هندوانه ای خوشمزه ابتدای کار درون یک کاسه کوچک پودر ژلاتین را اضافه می کنیم، سپس نصف لیوان آب سرد را به پودر ژلاتین اضافه می کنیم و مخلوط کرده و آنرا  کنار می گذاریم.

مرحله دوم

حالا یک تابه مناسب انتخاب می کنیم، سپس نشاسته گل را به همراه شکر و پودر ژله آلوورا درون تابه می ریزیم، سپس آب و گلاب را به آنها اضافه می کنیم و مخلوط می کنیم تا مواد ترکیب و یکدست شود.

مرحله سوم

در این مرحله تابه را روی حرارت ملایم قرار می دهیم، سپس به صورت مداوم هم می زنیم و اجازه می دهیم کمی غلیظ شود. توجه داشته باشید نشاسته گل زود ته می گیرد، به همین دلیل هم زدن را متوقف نکنید.

مرحله چهارم

حالا زمانی که پودر ژلاتین حالت شنی پیدا کرد آن را به مخلوط نشاسته گل اضافه می کنیم، سپس به هم زدن ادامه می دهیم تا ژلاتین حل شده و مواد به غلظت مطلوب برسد، سپس از روی حرارت بر می داریم.

مرحله پنجم

در این مرحله مواد را به ۳ قسمت تقسیم می کنیم که یک قسمت از ۲ قسمت دیگری کمتر باشد. در ادامه قسمت کمتر را هیچ رنگ خوراکی اضافه نمی کنیم، سپس به ۲ قسمت دیگر رنگ سبز و قرمز اضافه می کنیم.

مرحله ششم

حالا مایه باسلوق را مخلوط می کنیم تا تغییر رنگ بدهد. در ادامه یک قالب سیلیکونی مناسب انتخاب می کنیم، سپس درون قالب را با مقداری روغن مایع چرب می کنیم، ابتدا مایه قرمز رنگ را می ریزیم و درون یخچال قرار می دهیم.

مرحله هفتم

در این مرحله پس از گذشت ۱۰ دقیقه قالب را از یخچال خارج می کنیم، سپس مایه سفید رنگ باسلوق را روی لایه اول می ریزیم و مجددا به مدت ۱۰ دقیقه درون یخچال قرار می دهیم تا کمی خودش را بگیرد.

مرحله هشتم

پس از گذشت این زمان قالب را از یخچال خارج می کنیم و مایه سبز رنگ را لایه آخر می ریزیم و این بار به مدت ۱ ساعت درون یخچال قرار می دهیم. در ادامه پس از گذشت این زمان قالب را از یخچال خارج می کنیم.

مرحله نهم

در این مرحله با چاقو لبه های باسلوق را آزاد می کنیم، سپس از قالب خارج می کنیم و به اندازه دلخواه برش می زنیم. در ادامه یک کاسه مناسب انتخاب می کنیم، سپس پودر نارگیل را درون آن می ریزیم.

مرحله دهم

در نهایت باسلوق ها را به ترتیب یکی در میان درون پودر نارگیل می غلطانیم تا پودر نارگیل به آنها بچسبد. در آخر یک ظرف مناسب انتخاب کنید، سپس باسلوق ها را درون آن بچینید و با چای زعفرانی سرو کنید. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : جمعه 26 آذر 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.