طرز تهیه چیز کیک خرمالو

طرز تهیه چیز کیک خرمالو چیز کیک خرمالو صرافها دسر خرمالو طرز تهیه چیز کیک خرمالو

چیز کیک خرمالو یکی از انواع دسرهای خوشمزه و بسیار پرطرفدار بین المللی است که با دستورهای متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه چیز کیک خرمالو در ادامه با سایت آموزشی در نهایت همراه باشید.

مواد لازم چیز کیک خرمالو
پنیر خامه ای۴۰۰ گرم
خامه صبحانه۲۰۰ گرم
شکر۱۰۰ گرم
وانیل۲ قاشق چایخوری
بیسکوییت پتی پور۱ و نیم بسته
کره۱۵۰ گرم
پوره خرمالو۱ لیوان
خرمالو۲ عدد
پودر ژلاتین۱ قاشق غذاخوری

طرز تهیه چیز کیک خرمالو

مرحله اول

برای تهیه چیز کیک خرمالو خوشمزه ابتدای کار کره را از ۳۰ دقیقه قبل از یخچال خارج می کنیم و در فضای آشپزخانه قرار می دهیم تا به دمای محیط برسد. در ادامه بیسکوییت پتی پور را درون غذاساز می ریزیم و میکس می کنیم.

مرحله دوم

حالا زمانی که بیسکوییت کاملا پودر شد، کره را روی حرارت بخار کتری قرار می دهیم و بنماری می کنیم. در ادامه کره ذوب شده را درون بیسکوییت می ریزیم و خوب مخلوط می کنیم، سپس یک قالب کمربندی انتخاب می کنیم.

مرحله سوم

در این مرحله کف قالب را با کاغذ روغنی می پوشانیم، سپس مخلوط بیسکوییت و کره را درون قالب می ریزیم و با لیسک پخش می کنیم. توجه داشته باشید این قسمت برای در آمدن چیز کیک از قالب خیلی مهم است.

مرحله چهارم

حالا با پشت لیوان بیسکوییت را فشار می دهیم تا فشرده و منسجم شود، سپس به مدت ۳۰ دقیقه درون یخچال قرار می دهیم. در ادامه ۲ ظرف مناسب انتخاب می کنیم، سپس پودر ژلاتین را به ۲ قسمت تقسیم می کنیم.

مرحله پنجم

در این مرحله هر قسمت پودر ژلاتین را با ۱ قاشق غذاخوری آب جوش مخلوط می کنیم، سپس روی حرارت بخار کتری قرار می دهیم تا بنماری شود. در ادامه یک کاسه مناسب انتخاب می کنیم و پنیر خامه ای را اضافه می کنیم.

مرحله ششم

حالا خامه صبحانه را به همراه شکر و وانیل به پنیر خامه ای اضافه می کنیم، سپس با دور تند همزن برقی مخلوط می کنیم تا بافت پنیر باز شود و مواد با هم ترکیب و یکدست شود. حالا پودر ژلاتین را اضافه می کنیم.

مرحله هفتم

در این مرحله مخلوط پنیر خامه ای را مجددا با همزن برقی در حد مخلوط شدن هم می زنیم. در ادامه خرمالو را می شوییم، سپس پوست آن را جدا می کنیم و به صورت حلقه ای برش می زنیم و قالب را از یخچال خارج می کنیم.

مرحله هشتم

حالا برش های خرمالو را اطراف قالب می چینیم، سپس مخلوط پنیر خامه ای را روی بیسکوییت ها می ریزیم و با لیسک روی آن را صاف می کنیم و به مدت ۳۰ دقیقه تا ۱ ساعت درون یخچال قرار می دهیم.

مرحله نهم

در این مرحله پوره خرمالو را درست می کنیم. برای این منظور خرمالو را می شوییم، سپس پوست آن را جدا می کنیم و گوشت خرمالو را درون غذاساز یا مخلوط کن می ریزیم، سپس میکس و مخلوط می کنیم تا پوره شود.

مرحله دهم

حالا پس از گذشت ۱ ساعت قالب را از یخچال خارج می کنیم، سپس پودر ژلاتین باقی مانده را به پوره خرمالو اضافه می کنیم و مخلوط می کنیم، سپس درون قالب می ریزیم و قالب را چند بار آرام روی سطح کار می کوبیم.

مرحله یازدهم

در نهایت قالب را مجددا درون یخچال قرار می دهیم، سپس اجازه می دهیم به مدت ۴ ساعت درون یخچال بماند. پس از گذشت این مدت قالب را از یخچال خارج می کنیم، سپس چیز کیک را درون ظرف مورد نظر سرو می کنیم . نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : شنبه 27 آذر 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.