طرز تهیه گلوکز ساده

طرز تهیه گلوکز صنعتی طرز تهیه گلوکز سفید خانگی طرز تهیه شربت گلوکز مایع طرز تهیه گلوکز برای پاستیل فیلم طرز تهیه گلوکز خانگی طرز تهیه گلوکز در بطری طرز تهیه گلوکز از نشاسته با گلوکز چی درست کنم

گلوکز یکی از انواع مواد غذایی مرتبط با شیرینی پزی است که در تهیه انواع شیرینی ها و کیک ها مورد استفاده قرار می گیرد، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه گلوکز ساده در ادامه با سایت آموزشی در نهایت همراه باشید.

مواد لازم گلوکز ساده
شکر۲۰۰ گرم
آب۱۵۰ گرم
آبلیمو۱ قاشق غذاخوری
آب سرد⅓ لیوان

طرز تهیه گلوکز ساده

مرحله اول

برای تهیه گلوکز خانگی، حتما از قابلمه تفلون یا استیل استفاده می کنیم، چون در شفاف شدن گلوکز تاثیر مستقیم دارد. ابتدای کار قابلمه مورد نظر را انتخاب کرده، سپس روی حرارت بسیار ملایم قرار می دهیم.

مرحله دوم

در این مرحله ابتدا شکر، سپس آب را به قابلمه اضافه می کنیم و با لیسک به آرامی هم می زنیم تا ذرات شکر حل شود. بعد از هم زدن مداوم وقتی مایه ریز جوش زد، هم زدن را متوقف می کنیم و اجازه می دهیم به مدت ۵ دقیقه روی حرارت بماند.

مرحله سوم

حالا بعد از ۵ دقیقه یک قاشق آب لیمو ترش و یک قاشق آب سرد را به قابلمه اضافه می کنیم، سپس کمی هم می زنیم تا آب لیمو ترش حل شود. در ادامه اجازه می دهیم به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه روی حرارت بماند و جوش بزند تا به غلظت مورد نظر برسد.

مرحله چهارم

توجه داشته باشید آب لیمو ترش برای جلوگیری از شکرک زدن گلوکز است. پس از گذشت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه باید غلظت گلوکز را تست کنیم، برای این منظور چند قطره از گلوکز را بر می داریم و داخل آب سرد می ریزیم.

مرحله پنجم

اگر گلوکز به محض ریختن در آب حل شد، یعنی هنوز به زمان نیاز دارد تا به غلظت مورد نظر برسد، ولی اگر داخل آب حل نشد و به صورت یک آبنبات نرم درون آب باقی ماند، یعنی غلظت گلوکز به حد مطلوب رسیده است و تقریبا آماده است.

مرحله ششم

در نهایت گلوکز را از روی حرارت بر می داریم و کنار می گذاریم، سپس اجازه می دهیم به طور کامل خنک شود. گلوکز بعد از خنک شدن سفت می شود. در ادامه گلوکز را درون ظرف شیشه ای درب دار می ریزیم و می توانیم تا چند ماه از آن استفاده کنیم.

آخرین بروز رسانی در : سه شنبه 30 آذر 1400
کپی بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.