طرز تهیه راتاتویی

طرز تهیه راتاتویی برای ۴ نفر طرز تهیه راتاتویی شف طیبه فیلم طرز تهیه راتاتویی طرز تهیه راتاتویی دوبله فارسی طرز تهیه راتاتویی با زیرنویس طرز تهیه راتاتویی در ماهیتابه طرز تهیه راتاتویی فرانسوی در فر طرز تهیه راتاتویی در مایکروویو

راتاتویی یکی از انواع غذاهای خوشمزه و پرطرفدار اروپایی است که با رسپی های بسیار متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه راتاتویی در ادامه با سایت آموزشی در نهایت همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
سیب زمینی بزرگ۲ عدد
کدو سبز۲ عدد
بادمجان۲ عدد
پیاز۲ عدد
گوجه فرنگی بزرگ۲ عدد
فلفل دلمه ای (اختیاری)۱ عدد
روغن مایع۵ تا ۶ قاشق سوپخوری
سیر۱ حبه
اورگانو یا آویشن½ قاشق چایخوری
پوره گوجه فرنگی۱ لیوان
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی

طرز تهیه راتاتویی

مرحله اول

برای تهیه راتاتویی خوشمزه ابتدا سعی کنید قطر سیب زمینی، گوجه فرنگی، کدو سبز، بادمجان و پیاز یکی باشد. در ادامه سیب زمینی را تمیز می شوییم، سپس به صورت ورقه ای نازک به قطر نیم سانتی متر برش می زنیم.

مرحله دوم

حالا بادمجان را تمیز می شوییم، سپس به صورت ورقه ای نازک به اندازه سیب زمینی ها برش می زنیم. در ادامه یک کاسه مناسب انتخاب می کنیم، سپس آن را تا نیمه پر از آب می کنیم و مقداری نمک درون آب می ریزیم و مخلوط می کنیم.

مرحله سوم

در این مرحله برش های بادمجان را درون آب و نمک می ریزیم، سپس اجازه می دهیم به مدت ۱۵ دقیقه درون آب و نمک بمانند تا تلخی بادمجان ها کاملا گرفته شود. پس از گذشت این زمان بادمجان ها را درون آبکش می ریزیم.

مرحله چهارم

حالا اجازه می دهیم تا آب اضافی بادمجان ها کاملا خارج شود. در ادامه کدو سبز را می شوییم، سپس به اندازه و فرم بادمجان و سیب زمینی برش می زنیم. در ادامه گوجه فرنگی را تمیز می شوییم و به صورت حلقه ای برش می زنیم.

مرحله پنجم

در این مرحله پوست پیاز را جدا می کنیم، سپس می شوییم و به صورت حلقه ای نازک برش می زنیم. در ادامه سس را آماده می کنیم. ابتدا فر را روی حرارت ۱۸۰ درجه سانتی گراد قرار می دهیم تا به طور کامل گرم شود.

مرحله ششم

حالا گوجه فرنگی را به همراه فلفل دلمه ای می شوییم، سپس گوجه فرنگی را از وسط به ۲ قسمت تقسیم می کنیم و فلفل دلمه ای را به ۴ قسمت تقسیم می کنیم، سپس روی سینی فر را با کاغذ روغنی می پوشانیم.

مرحله هفتم

در این مرحله گوجه فرنگی و فلفل دلمه ای را به صورتی که پوست آن ها رو به بالا باشد درون سینی فر می چینیم. در ادامه سینی را درون فر قرار می دهیم و اجازه می دهیم به ۱۵ دقیقه درون فر بماند تا پوست آن ها طلایی شود.

مرحله هشتم

پس از گذشت این زمان گوجه فرنگی و فلفل دلمه ای را از فر خارج می کنیم. در ادامه یک ظرف درب دار انتخاب می کنیم و آن ها را درون ظرف قرار می دهیم، سپس درب ظرف را می بندیم و اجازه می دهیم به مدت ۱۰ دقیقه عرق کنند.

مرحله نهم

حالا پس از گذشت این زمان پوست گوجه فرنگی و فلفل دلمه ای را به راحتی جدا می کنیم. در ادامه پوست سیر را جدا می کنیم، سپس گوجه فرنگی، فلفل دلمه ای و سیر را درون غذا ساز می ریزیم و خوب میکس می کنیم.

مرحله دهم

در این مرحله یک تابه مناسب انتخاب می کنیم، سپس روی حرارت ملایم قرار می دهیم و اجازه می دهیم سس جوش بیاید تا غلیظ شود. در ادامه نمک، فلفل سیاه و اورگانو یا آویشن را درون سس می ریزیم و مخلوط می کنیم.

مرحله یازدهم

حالا زمانی که سس به غلظت مطلوب رسید آن را از روی حرارت بر می داریم، سپس فر را روی حرارت ۲۰۰ درجه سانتی گراد روشن می کنیم و اجازه می دهیم فر به طور کامل گرم شود. حالا یک ظرف مناسب انتخاب می کنیم.

مرحله دوازدهم

در این مرحله مقداری نمک به همراه فلفل سیاه و روغن زیتون روی برش های سبزیجات می ریزیم. در ادامه سبزیجات را زیر و رو می کنیم تا کاملا به روغن زیتون و ادویه ها آغشته شود. در ادامه نیمی از سس را کف ظرف می ریزیم.

مرحله سیزدهم

حالا درون ظرف ابتدا یک ورقه سیب زمینی، سپس بادمجان، گوجه فرنگی، کدو سبز، پیاز را به ترتیب می چینیم و به همین ترتیب یکی درمیان سبزیجات را کنار هم درون ظرف قرار می دهیم، سپس مابقی سس را روی سبزیجات می ریزیم.

مرحله چهاردم

در این مرحله روی سبزیجات مقداری روغن زیتون می ریزیم، سپس روی ظرف را با فویل آلومینیومی می پوشانیم و طبقه وسط فر قرار می دهیم و اجازه می دهیم به مدت ۳۰ دقیقه درون فر بماند. پس از گذشت این زمان ظرف را از فر خارج می کنیم.

مرحله پانزدهم

حالا فویل آلومینیومی را از روی ظرف بر می داریم، سپس ظرف را مجددا درون فر به مدت ۱۵ دقیقه قرار می دهیم تا سس غلیظ شود. در نبود فر، ابتدا یک تابه مناسب انتخاب می کنیم، سپس نیمی از سس را درون تابه می ریزیم.

مرحله شانزدهم

در این مرحله به صورت یکی در میان سبزیجات را می چینیم و باقی مانده سس را روی سبزیجات می ریزیم، سپس تابه را روی حرارت ملایم قرار می دهیم و مقداری روغن زیتون روی سبزیجات می ریزیم، سپس درب تابه را می بندیم.

مرحله هفدهم

در نهایت اجازه می دهیم راتاتویی کاملا بپزد. در ادامه برای تست پخت غذا، یک ورقه بادمجان را امتحان می کنیم اگر بادمجان ها پخته بودند یعنی راتاتویی آماده است. در آخر این غذای خوشمزه را درون ظرف مورد نظر سرو کنید. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : یکشنبه 28 آذر 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.