طرز تهیه پاناکوتا یلدایی

پاناکوتا یلدایی , طرز تهیه پاناکوتا یلدایی , دستور تهیه پاناکوتا یلدایی

پاناکوتا یلدایی همانطور که از نامش مشخص است یکی از دسرهای خوشمزه و پرطرفدار شب یلدا است، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه پاناکوتا یلدایی در ادامه با سایت آموزشی در نهایت همراه باشید.

مواد لازم پاناکوتا یلدایی
خامه صبحانه۲۰۰ گرم
عصاره وانیل½ قاشق چایخوری
شیر۴ پیمانه
شکر۱ پیمانه
پودر ژلاتین۴ قاشق غذاخوری
آب سرد۱ پیمانه
پودر ژله انار۱ بسته
آب جوش۲ پیمانه
دانه انار۱ پیمانه

طرز تهیه پاناکوتا یلدایی

مرحله اول

برای تهیه پاناکوتا یلدایی خوشمزه ابتدا از ۳۰ دقیقه قبل شیر از یخچال خارج می کنیم و در فضای آشپزخانه قرار می دهیم، سپس اجازه می دهیم با دمای محیط کاملا هماهنگ شود. در ادامه یک کاسه مناسب انتخاب می کنیم.

مرحله دوم

حالا پودر ژلاتین را به همراه آب سرد درون کاسه اضافه می کنیم، سپس روی حرارت بخار کتری قرار می دهیم و بنماری می کنیم. در ادامه یک تابه مناسب روی حرارت ملایم قرار می دهیم و خامه صبحانه را به آن اضافه می کنیم.

مرحله سوم

در این مرحله خامه را مخلوط می کنیم تا کمی ذوب شود. در ادامه عصاره وانیل را به همراه شیر به خامه اضافه می کنیم و مخلوط می کنیم تا مواد ترکیب شود. در ادامه شکر را به مخلوط خامه اضافه می کنیم و هم می زنیم.

مرحله چهارم

حالا اجازه می دهیم ذرات شکر حل شود، سپس از روی حرارت بر می داریم و پودر ژلاتین را اضافه می کنیم، سپس مخلوط می کنیم تا مواد ترکیب و یکدست شود. در ادامه نیمی از قالب مورد نظرمان را با مایه پاناکوتا پر می کنیم.

مرحله پنجم

در این مرحله قالب را به مدت ۳ ساعت درون یخچال قرار می دهیم و اجازه می دهیم مایه خودش را کاملا بگیرد. در ادامه درون یک کاسه مناسب پودر ژله انار را اضافه می کنیم و آب جوش را به آن اضافه می کنیم.

مرحله ششم

حالا ژله را مخلوط می کنیم تا ذرات ژله کاملا حل شود، سپس اجازه می دهیم ژله به طور کامل خنک شود. در ادامه انار را می شوییم و به دو قسمت تقسیم می کنیم، سپس با قاشق پشت انار می کوبیم تا دانه های آن خارج شود.

مرحله هفتم

در این مرحله وقتی ژله کاملا خنک شد قالب را از یخچال خارج می کنیم، ابتدا دانه های انار را روی پاناکوتا می ریزیم، سپس مابقی فضای خالی قالب را با ژله انار پر می کنیم و مجددا به مدت ۱ ساعت درون یخچال قرار می دهیم.

مرحله هشتم

در نهایت پس از گذشت این زمان پاناکوتا را از یخچال خارج می کنیم، سپس می توانیم با خامه فرم گرفته قنادی و توت فرنگی تزئین کنیم. پاناکوتای انار را به سلیقه خود می توانیم به صورت کلی یا تک نفره درست کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : سه شنبه 30 آذر 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.