طرز تهیه مرغ شکم پر

فیلم طرز تهیه مرغ شکم پر در قابلمه طرز تهیه مرغ شکم پر در فر طرز تهیه مرغ شکم پر شمالی طرز تهیه مرغ شکم پر ساده فیلم طرز تهیه مرغ شکم پر در توستر طرز تهیه مرغ شکم پر با رب انار در فر طرز تهیه مرغ شکم پر در زودپز طرز تهیه مرغ شکم پر ترش

مرغ شکم پر یکی از انواع غذاهای خوشمزه و پرطرفدار بین المللی است که با دستورهای متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه مرغ شکم پر در ادامه با سایت در نهایت همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ تا ۶ نفر
پیاز درشت۲ عدد
سیر۱ حبه
آلوی خورشتی۸ عدد
کشمش پلویی½ پیمانه
گردو½ پیمانه
رب انار۲ قاشق غذاخوری
مرغ کامل۱ عدد
سیب زمینی۲ عدد
هویج۲ عدد
کره۷۰ گرم
ادویه کاری، زنجفیل و پودر پاپریکابه مقدار کافی
زردچوبه، فلفل سیاه و نمکبه مقدار کافی
مواد لازم مرینیت مرغ
زعفران دم کرده۵ قاشق غذاخوری
پیاز درشت۲ عدد
آبلیمو۲ قاشق غذاخوری
نمک، فلفل سیاه و زردچوبهبه مقدار کافی
مواد لازم برای سس
آب۱ لیوان
رب گوجه فرنگی۲ قاشق غذاخوری
نمک، فلفل سیاه و ادویه کاریبه مقدار کافی
پودر سیر و پودر پاپریکابه مقدار کافی

طرز تهیه مرغ شکم پر

مرحله اول

برای تهیه مرغ شکم پر مجلسی ابتدای کار برای مرینیت کردن مرغ، آنرا درون یک کاسه مناسب قرار می دهیم، سپس پوست پیاز را جدا می کنیم و به صورت خلالی روی مرغ خرد می کنیم. در ادامه آبلیمو را روی مرغ می ریزیم.

مرحله دوم

حالا زعفران دم کرده غلیظ را به همراه نمک، فلفل سیاه و زردچوبه اضافه می کنیم، سپس مرغ را به مدت ۵ دقیقه خوب ماساژ می دهیم تا گوشت مرغ به ادویه ها آغشته شود. در ادامه مقداری از پیاز را درون شکم مرغ می ریزیم.

مرحله سوم

در این مرحله روی کاسه را با سلفون می پوشانیم، سپس اجازه می دهیم به مدت ۲۴ ساعت درون یخچال استراحت کند تا کاملا مزه دار شود. در ادامه پس از این گذشت این زمان، برای درست کردن سس ابتدا پوست پیاز را جدا می کنیم.

مرحله چهارم

حالا آلو و کشمش را درون ۲ کاسه جداگانه می ریزیم، سپس مقداری آب درون کاسه ها می ریزیم و اجازه می دهیم درون آب بمانند تا خیس بخورند. در ادامه پیاز را به صورت خلالی خرد می کنیم و یک تابه مناسب روی حرارت قرار می دهیم.

مرحله پنجم

در این مرحله پوست گردو را جدا می کنیم، سپس مغز آن را به کمک چاقو ریز خرد می کنیم. در ادامه مقداری روغن درون تابه اضافه می کنیم و پیاز خلالی را درون تابه می ریزیم، سپس تفت می دهیم تا پیاز سبک و شیشه ای شود.

مرحله ششم

حالا پوست سیر را جدا می کنیم و به صورت ریز رنده می کنیم، سپس سیر را درون تابه اضافه می کنیم و به تفت دادن ادامه می دهیم تا عطر سیر بلند شود. در ادامه ادویه کاری، زنجبیل، پودر پاپریکا، زردچوبه، فلفل سیاه و نمک را اضافه می کنیم.

مرحله هفتم

در این مرحله به تفت دادن ادامه می دهیم تا عطر و طعم ادویه ها آزاد شود. در ادامه آلو و کشمش خیس خورده را درون آبکش می ریزیم و اجازه می دهیم تا آب اضافی اش خارج شود، سپس آلو و کشمش را درون تابه اضافه می کنیم.

مرحله هشتم

حالا مغز گردوی خرد شده را اضافه می کنیم و به مدت ۱ دقیقه تفت می دهیم، سپس رب انار را به تابه اضافه می کنیم و به تفت دادن ادامه می دهیم تا رب انار کاملا سرخ شود. در ادامه مرغ مزه دار شده را از یخچال خارج می کنیم.

مرحله نهم

در این مرحله مرغ را از کاسه خارج می کنیم، سپس درون یک ظرف مناسب قرار می دهیم و پیاز های درون مرغ را خارج می کنیم، سپس از مخلوط آلو و کشمش درون شکم مرغ می ریزیم. در ادامه فر را روی حرارت ۱۸۰ درجه سانتی گراد قرار می دهیم.

مرحله دهم

حالا اجازه می دهیم فر کاملا گرم شود. در ادامه برای تهیه سس روی مرغ ابتدا مقداری آب داغ درون لیوان می ریزیم، سپس رب گوجه فرنگی را به همراه نمک، فلفل سیاه، ادویه کاری، پودر سیر و پودر پاپریکا درون لیوان اضافه می کنیم.

مرحله یازدهم

در این مرحله مواد درون لیوان را مخلوط می کنیم تا با هم ترکیب و یکدست شود. در ادامه شکم مرغ را با نخ و سوزن می دوزیم تا مواد درون مرغ به هنگام پخت بیرون نریزد. حالا با نخ ساق های مرغ به هم وصل می کنیم و می بندیم.

مرحله دوازدهم

حالا با نخ بال های مرغ را می بندیم تا مرغ شکل خود را از دست ندهد. در ادامه پوست پیاز را جدا می کنیم و به صورت ورقه ای کف سینی میچینیم، سپس پوست سیب زمینی را جدا می کنیم و می شوییم، سپس حلقه ای خرد می کنیم.

مرحله سیزدهم

در این مرحله ورقه های سیب زمینی را روی ورقه های پیاز می چینیم. در ادامه هویج را می شوییم و پوست آن را با پوست کن جدا می کنیم، سپس به صورت حلقه ای برش می زنیم و روی سیب زمینی ها می چینیم.

مرحله چهاردهم

حالا پوست سیر را جدا می کنیم و به سینی فر اضافه می کنیم. در ادامه مرغ را درون سینی فر قرار می دهیم، سپس کره را روی حرارت بخار کتری بنماری می کنیم و با برس روی مرغ می مالیم، در صورت نیاز مجددا روی مرغ زعفران می ریزیم.

مرحله پانزدهم

در این مرحله از مخلوط سس با برس روی مرغ می مالیم و سینی را در درون فر قرار می دهیم، سپس اجازه می دهیم مرغ به مدت ۳ ساعت درون فر بماند تا کاملا پخته شود. حالا پس از گذشت این زمان گریل را روشن می کنیم.

مرحله شانزدهم

در نهایت سینی فر را طبقه بالا قرار می دهیم و اجازه می دهیم مرغ به مدت ۱۰ دقیقه گریل شود تا روی آن طلایی و خوشرنگ شود. در آخر مرغ را درون ظرف مورد نظر قرار می دهیم و به همراه پلو زعفرانی و سبزیجات سرو می کنیم، نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : سه شنبه 14 دی 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.