طرز تهیه مرغ پرتقالی

طرز تهیه مرغ با آب پرتقال نی نی سایت طرز تهیه مرغ پرتقالی مجلسی طرز تهیه مرغ پرتقالی شیوا نصرتی طرز تهیه مرغ پرتقالی با رب گوجه طرز تهیه مرغ پرتقالی چینی طرز تهیه مرغ با سس پرتقال در فر طرز تهیه مرغ پرتقالی دونفره طرز تهیه مرغ پرتقالی خانم گلاور

مرغ پرتقالی از غذاهای خوشمزه و پرطرفدار ایرانی است که در شمال کشور از غذاهای مجلسی محسوب می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه مرغ پرتقالی در ادامه با سایت در نهایت همراه باشید.

مواد لازم برای ۲ نفر
ران یا سینه مرغ۴۵۰ گرم
پیاز۱ عدد
استاک مرغ۱ پیمانه
آب پرتقال۱ و ¼ پیمانه
شکر۱ قاشق مربا خوری
زعفران دم کردهبه مقدار کافی
زست پرتقال۱ قاشق غذاخوری
نمک، فلفل سیاه و پودر زنجبیلبه مقدار کافی

طرز تهیه مرغ پرتقالی

مرحله اول

برای تهیه مرغ پرتقالی خوشمزه ابتدا سینه یا ران مرغ را با دستمال حوله ای به طور کامل خشک می کنیم، سپس مقداری زعفران دم کرده، نمک، فلفل سیاه و پودر زردچوبه روی آن می ریزیم و با دست ماساژ می دهیم.

مرحله دوم

حالا روی مرغ را با نایلون فریزر می پوشانیم، سپس به مدت ۳۰ دقیقه درون یخچال قرار می دهیم تا استراحت کند. در ادامه پس از گذشت این مدت یک تابه مناسب انتخاب می کنیم، سپس روی حرارت ملایم قرار می دهیم.

مرحله سوم

در این مرحله مقداری روغن درون تابه می ریزیم، سپس مرغ های مزه دار شده را درون تابه می چینیم، سپس دو طرف آنها را کاملا سرخ می کنیم. حالا برای درست کردن سس مرغ ابتدا پوست پیاز را جدا می کنیم.

مرحله چهارم

حالا پیاز را به صورت خیلی ریز نگینی خرد می کنیم، در ادامه یک تابه مناسب روی حرارت قرار می دهیم و مقداری روغن به آن اضافه می کنیم، سپس پیاز های خرد شده را درون تابه می ریزیم و تفت می دهیم.

مرحله پنجم

در این مرحله پوست پرتقال را به صورت ریز رنده می کنیم، سپس زمانی که پیاز سبک و شیشه ای شد، استاک مرغ را درون تابه اضافه می کنیم. در ادامه مقداری نمک و فلفل سیاه اضافه می کنیم، سپس مخلوط می کنیم.

مرحله ششم

حالا آب پرتقال را به همراه شکر درون تابه می ریزیم، سپس زست پرتقال را اضافه می کنیم و مخلوط می کنیم، سپس زمانی که ذرات شکر حل شد تکه های مرغ را اضافه می کنیم و درب تابه را می بندیم تا گوشت مرغ به طور کامل بپزد.

مرحله هفتم

در نهایت پس از گذشت ۳۰ دقیقه زمانی که مرغ کاملا پخت و سس غلیظ شد حرارت را خاموش می کنیم و درون ظرف مورد نظرمان قرار می دهیم. در آخر مقداری زرشک روی مرغ به عنوان تزئین می ریزیم و با پلو سرو می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : سه شنبه 14 دی 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.