طرز تهیه بیسکویت ساقه طلایی

طرز تهیه بیسکویت ساقه طلایی بدون کره طرز تهیه بیسکویت ساقه طلایی کرم دار طرز تهیه بیسکویت ساقه طلایی آشپزخانه کوچک طرز تهیه انواع بیسکویت فیلم طرز تهیه بیسکویت ساقه طلایی طرز تهیه بیسکویت بدون روغن طرز تهیه بیسکویت ساقه طلایی شکلاتی ترکیبات بیسکویت ساقه طلایی

بیسکویت ساقه طلایی یکی از انواع بیسکوئیت های ساده و پرطرفدار ایرانی است که با طعم های متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه بیسکویت ساقه طلایی در ادامه با سایت آموزشی در نهایت همراه باشید.

مواد لازم بیسکویت ساقه طلایی
آرد قنادی۱ پیمانه
سبوس گندم۱ و ⅓ پیمانه
نشاسته ذرت۲ قاشق غذاخوری
نمک¼ قاشق چایخوری
بکینگ پودر۱ قاشق چایخوری
کره۱۳۰ گرم
پودر قند⅓ قاشق غذاخوری
تخم مرغ۱ عدد
وانیل¼ قاشق غذاخوری

طرز تهیه بیسکویت ساقه طلایی

مرحله اول

برای تهیه بیسکوییت ساقه طلایی خانگی ابتدا کره را از ۳۰ دقیقه قبل در فضای آشپزخانه قرار داده و اجازه می دهیم با دمای محیط هماهنگ شود. در ادامه سبوس گندم را ۲ مرتبه آسیاب می کنیم تا کاملا نرم و پودری شود.

مرحله دوم

حالا درون یک کاسه مناسب آرد، سبوس گندم آسیاب شده، بکینگ پودر، نمک و نشاسته ذرت را اضافه می کنیم، سپس مخلوط می کنیم و درون الک می ریزیم، سپس ۳ مرتبه الک می کنیم. در ادامه درون یک کاسه مناسب کره را اضافه می کنیم.

مرحله سوم

در این مرحله پودر قند را درون الک می ریزیم و روی کره الک می کنیم و با دور تند همزن برقی هم می زنیم تا رنگ مواد روشن شود. در ادامه تخم مرغ را به همراه وانیل به مخلوط کره اضافه می کنیم و مجددا با دور تند همزن برقی مخلوط می کنیم.

مرحله چهارم

بین کار کاسه را دور گیری می کنیم تا مواد یکدست هم زده شود. در ادامه مخلوط مواد خشک را کم کم به مخلوط کره اضافه می کنیم و با لیسک هم می زنیم. به دلیل آبخور متفاوت آردهای مختلف، مواد خشک را کنترل شده اضافه می کنیم.

مرحله پنجم

توجه داشته باشید که از ورز دادن خمیر خودداری کنید، در غیر این صورت خمیر روغن می اندازد و بیسکوییت ها سفت می شوند. در ادامه زمانی که مخلوط کردن خمیر با لیسک سخت شد، آن را با نوک انگشت مخلوط می کنیم و در آخر باید خمیری لطیف داشته باشیم.

مرحله ششم

در این مرحله خمیر را درون یک نایلون فریزر قرار می دهیم، سپس با وردنه آن را باز می کنیم و به مدت ۳۰ دقیقه درون یخچال قرار یم دهیم تا استراحت کند. پس از گذشت این زمان خمیر را از یخچال خارج می کنیم.

مرحله هفتم

حالا روی سطح کار را یک نایلون فریزر قرار می دهیم و خمیر را روی آن می گذاریم، سپس روی خمیر را با یک نایلون فریزر دیگر می پوشانیم. در ادامه با کمک وردنه خمیر را بین دو نایلون فریزر به قطر ۳ میلی متر باز می کنیم و کاتر گرد می زنیم.

مرحله هشتم

در این مرحله فر را روی حرارت ۱۸۰ درجه سانتی گراد روشن می کنیم و اجازه می دهیم فر کاملا گرم شود. در ادامه روی سینی فر را با کاغذ روغنی می پوشانیم، سپس خمیر های قالب خورده را درون سینی فر با فاصله از هم می چینیم.

مرحله نهم

حالا با استفاده از سیخ چوبی یا خلال دندان روی خمیر ها را سوراخ های ریزی ایجاد می کنیم. در ادامه سینی را طبقه وسط فر قرار می دهیم، سپس اجازه می دهیم بیسکوییت های ساقه طلایی به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه درون فر بمانند تا کاملا بپزند.

مرحله دهم

در نهایت زمانی که پخت بیسکوییت های ساقه طلایی کامل شد، سینی فر را بلافاصله از فر خارج می کنیم. در آخر زمانی که بیسکوییت ها کاملا خنک شدند آنها را درون ظرف مورد نظرتان بچینید و به عنوان میان وعده همراه با چای زعفرانی میل کنید. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : سه شنبه 7 دی 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.