طرز تهیه کوکی نارگیلی

طرز تهیه کوکی نارگیلی کتویی کوکی نارگیلی شکلاتی

کوکی نارگیلی یکی از انواع شیرینی های ساده و خوشمزه بین المللی است که در کشورهای مختلف با رسپی های متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کوکی نارگیلی در ادامه با سایت آموزشی در نهایت همراه باشید.

مواد لازم کوکی نارگیلی
آرد۱ و نیم تا ۲ پیمانه
نشاسته ذرت۳ قاشق غذاخوری
کره۱۲۰ گرم
روغن مایع⅛ پیمانه
پودر قند⅔ پیمانه
تخم مرغ۱ عدد
وانیل¼ قاشق چایخوری
اسانس نارگیل (اختیاری)۴ تا ۵ قطره
پودر نارگیلبه مقدار کافی

طرز تهیه کوکی نارگیلی

مرحله اول

برای تهیه کوکی نارگیل خوشمزه ابتدا از ۳۰ دقیقه قبل کره را از یخچال خارج می کنیم، سپس در فضای آشپزخانه قرار می دهیم و اجازه می دهیم کره با دمای محیط کاملا هماهنگ شود. در ادامه یک کاسه مناسب انتخاب می کنیم.

مرحله دوم

حالا کره هم دمای محیط را درون کاسه اضافه می کنیم، سپس پودر قند را درون الک می ریزیم و روی کره الک می کنیم. در ادامه با دور تند همزن برقی به مدت ۲ دقیقه مخلوط می کنیم، سپس بین کار کاسه را دور گیری می کنیم و مجددا هم می زنیم.

مرحله سوم

روغن مایع را به مخلوط کره اضافه می کنیم و مجددا ۲ دقیقه دیگر هم می زنیم. در ادامه تخم مرغ را به همراه وانیل و اسانس نارگیل به مخلوط کره اضافه می کنیم و با دور تند همزن برقی به مدت ۳ دقیقه هم می زنیم تا رنگ مواد روشن شود.

مرحله چهارم

حالا نشاسته ذرت را به مخلوط کره اضافه می کنیم و به مدت ۳۰ ثانیه مواد را در حد ترکیب شدن مخلوط می کنیم. در ادامه آرد را درون یک کاسه مناسب ۲ مرتبه الک می کنیم و به تدریج به مخلوط کره اضافه کرده و مخلوط می کنیم.

مرحله پنجم

توجه داشته باشید به دلیل آبخور متفاوت آرد، آرد را کنترل شده اضافه کنید. در ادامه خمیر را با لیسک مخلوط می کنیم تا خمیری نرم و بسیار لطیف وسط کاسه جمع شود. در ادامه فر را روی حرارت ۱۸۰ درجه سانتی گراد قرار می دهیم و اجازه می دهیم گرم شود.

مرحله ششم

در این مرحله روی سینی فر را با کاغذ روغنی می پوشانیم، سپس مقداری پودر نارگیل درون یک کاسه مناسب می ریزیم. در ادامه مقداری از خمیر بر می داریم و در دست گرد می کنیم، سپس درون پودر نارگیل می غلطانیم تا به پودر نارگیل آغشته شود.

مرحله هفتم

حالا کوکی ها را با فاصله از هم درون سینی فر می چینیم، سپس سینی را طبقه وسط فر قرار می دهیم و اجازه می دهیم کوکی ها به مدت ۲۰ تا ۲۵ دقیقه درون فر بمانند تا بپزند. زمانی که اطراف کوکی ها طلایی شد، آنها را از فر خارج می کنیم.

مرحله هشتم

در نهایت اجازه می دهیم کوکی ها کاملا خنک شوند، سپس یک ظرف مناسب انتخاب می کنیم و درون ظرف مورد نظرمان می چینیم. در آخر کوکی ها را به سلقه خود با سس شکلات سفید تزئین کرده و سرو می کنیم. نوش جان

آخرین بروز رسانی در : یکشنبه 5 دی 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.