طرز تهیه جغور بغور

طرز تهیه جغور بغور با جگر گوساله طرز تهیه جغور بغور با سیب زمینی طرز تهیه جغور بغور با روده طرز تهیه جغور بغور با رب انار طرز تهیه جغور بغور چرخ شده طرز تهیه جغور بغور با مرغ طرز تهیه جغور بغور با دنبه فیلم طرز تهیه جغور بغور با جگر سفید

جغور بغور یکی از انواع غذاهای خوشمزه و سنتی ایرانی است که با نام هایی مثل جغول و بغول هم شناخته می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه جغور بغور در ادامه با سایت آموزشی در نهایت همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
دل و جگر گوسفندی۴۰۰ گرم
پیاز درشت۱ عدد
گوجه فرنگی متوسط۲ عدد
فلفل کبابی شیرین۴ عدد
غوره⅓ پیمانه
دنبه یا روغن دنبه۱۰۰ گرم
نمک و زردچوبه۱ قاشق چایخوری

طرز تهیه جغور بغور

مرحله اول

برای تهیه جغور بغور خوشمزه ابتدای کار گوجه فرنگی را می شوییم، سپس پوست آن را جدا می کنیم و به صورت حلقه ای نازک خرد می کنیم. در ادامه فلفل سبز را می شوییم، سپس به صورت حلقه ای ریز خرد می کنیم.

مرحله دوم

در این مرحله غوره را می شوییم، سپس درون آبکش می ریزیم و اجازه می دهیم آب اضافی اش خارج شود. در ادامه جگر گوسفند را می شوییم و درون آبکش قرار می دهیم. در ادامه دل را از وسط برش می ریزیم.

مرحله سوم

در این مرحله ابتدا درون دل را کاملا می شوییم، سپس به صورت نواری نازک خرد می کنیم. در ادامه جگر را به صورت نواری نازک همانند دل خرد می کنیم. در ادامه دنبه را می شوییم و به صورت مکعبی ریز خرد می کنیم.

مرحله چهارم

حالا یک تابه ترجیحا مسی روی حرارت زیاد قرار می دهیم، سپس اجازه می دهیم تابه داغ شود. در ادامه دنبه های خرد شده را درون تابه می ریزیم و تفت می دهیم تا روغن دنبه جدا شود، سپس دنبه ها طلایی و سرخ شوند.

مرحله پنجم

در این مرحله پوست پیاز را جدا می کنیم و می شوییم، سپس به صورت خلالی نازک یا به صورت نگینی ریز خرد می کنیم و درون تابه می ریزیم. در ادامه پیاز را چند دقیقه تفت می دهیم تا کاملا سبک و طلایی شود.

مرحله ششم

حالا به دلیل آن که زمان پخت دل بیشتر از جگر است ابتدا برش های دل را درون تابه اضافه می کنیم و تفت می دهیم تا دل کاملا تغییر رنگ بدهد. زمانی که رنگ دل تغییر کرد، برش های جگر را درون تابه اضافه می کنیم.

مرحله هفتم

در این مرحله جگر را کمی تفت می دهیم، سپس نمک را به همراه زردچوبه، گوجه فرنگی، فلفل سبز و غوره درون تابه اضافه می کنیم. در ادامه به تفت دادن ادامه می دهیم تا جگر تغییر رنگ بدهد و به طور کامل بپزد.

مرحله هشتم

توجه داشته باشید که جگر و دل را نبایدزیاد تفت دهیم، چون این کار باعث خشک شدن شان می شود. در ادامه جغور بغور را از روی حرارت بر می داریم، سپس درون ظرف مورد نظرمان می ریزیم و به همراه پیاز و لیمو ترش تازه سرو می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : چهارشنبه 22 دی 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.