طرز تهیه قطاب

طرز تهیه قطاب قدیمی طرز تهیه قطاب خانگی با روغن مایع طرز تهیه قطاب خانگی کرمانی طرز تهیه قطاب خانگی ساده طرز تهیه قطاب بدون ماست طرز تهیه قطاب گردویی در فر طرز تهیه قطاب در فر طرز تهیه قطاب نونی

قطاب از شیرینی های سنتی و خوشمزه ایرانی است که با طعم های متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه قطاب در ادامه با سایت آموزشی در نهایت همراه باشید.

مواد لازم قطاب
زرده تخم مرغ۲ عدد
بکینگ پودر۱ قاشق چایخوری
کره۱۰۰ گرم
ماست۱۰۰ گرم
پودر هلنوک قاشق مربا خوری
وانیلنوک قاشق مربا خوری
آردبه مقدار کافی
پودر قند۲ قاشق غذاخوری
مواد میانی قطاب
پودر گردو۱۰۰ گرم
پودر قند۸۰ گرم
گلاببه مقدار کافی
پودر هل½ قاشق چایخوری

طرز تهیه قطاب

مرحله اول

برای تهیه قطاب سنتی ابتدای کار از ۳۰ دقیقه قبل تمام مواد یخچالی را از یخچال خارج می کنیم، سپس در فضای آشپزخانه قرار می دهیم تا با دمای محیط کاملا هماهنگ شوند. در ادامه پس از گذشت این زمان پودر قند را درون الک می ریزیم.

مرحله دوم

حالا پودر قند را درون یک کاسه مناسب ۲ مرتبه الک می کنیم، سپس کره هم دمای محیط را به آن اضافه می کنیم و با همزن دستی خوب مخلوط می کنیم تا ترکیب و یکدست شود. در ادامه زرده تخم مرغ را از سفیده تخم مرغ جدا می کنیم.

مرحله سوم

در این مرحله زرده های تخم مرغ را دانه دانه به همراه وانیل به مخلوط پودر قند و کره اضافه می کنیم، سپس به هم زدن ادامه می دهیم تا مواد ترکیب و یکدست شود. در ادامه ماست را درون یک کاسه جداگانه می ریزیم و هم می زنیم تا یکدست شود.

مرحله چهارم

حالا ماست را به همراه بکینگ پودر و پودر هل درون مخلوط پودر قند و زرده تخم مرغ اضافه می کنیم، سپس هم می زنیم تا مواد با هم ترکیب و یکدست شوند. توجه داشته باشید بین کار کاسه را دور گیری کنید تا مواد به صورت یکدست هم زده شوند.

مرحله پنجم

در این مرحله آرد را درون الک می ریزیم، سپس درون یک کاسه جداگانه ۳ مرتبه الک می کنیم. در ادامه آرد را کنترل شده به مخلوط زرده تخم مرغ اضافه می کنیم، سپس ورز می دهیم و زمانی که خمیری لطیف که به دست نچسبد حاصل شد اضافه کردن آرد را متوقف می کنیم.

مرحله ششم

توجه داشته باشید خمیر را با نوک انگشت ورز بدهید. به دلیل داشتن کره، زیاد ورز دادن خمیر باعث می شود خمیر روغن بندازد. در ادامه خمیر قطاب را درون کیسه فریزر قرار می دهیم، سپس به مدت ۳۰ دقیقه درون یخچال قرار می دهیم تا استراحت کند.

مرحله هفتم

حالا در همین حین مواد میانی را آماده می کنیم، برای این منظور ابتدا پوست گردو ها را جدا می کنیم، سپس مغز آن را به همراه پودر قند و پور هل درون غذاساز می ریزیم و با دور تند غذاساز میکس می کنیم تا مواد ترکیب و یکدست شوند.

مرحله هشتم

در این مرحله زمانی که مواد میانی با هم ترکیب شدند غذاساز را خاموش می کنیم، سپس کم کم گلاب به آن اضافه می کنیم تا مواد میانی حالت خمیری پیدا کند و بتوانیم در دست به آن فرم بدهیم. دقت کنید مواد میانی شل نشود.

مرحله نهم

در صورتی که مواد میانی شل باشد، هنگام سرخ کردن از قطاب ها خارج می شود. در ادامه پس از گذشت ۳۰ دقیقه خمیر را از یخچال خارج می کنیم، سپس آن را روی سطح کار قرار می دهیم و با کمک وردنه آن را باز و پهن می کنیم.

مرحله دهم

حالا خمیر را به شکل دایره ای کاتر می زنیم، سپس مقداری از مواد میانی درون آن قرار می دهیم و به کمک قالب پیراشکی سایز کوچک قالب می زنیم. در ادامه به همین ترتیب قطاب ها را با قالب پیراشکی یا دست حالت می دهیم و کنار می گذاریم.

مرحله یازدهم

در این مرحله یک تابه مناسب روی حرارت ملایم قرار می دهیم، سپس تا اندازه ای که قطاب ها شناور بمانند روغن مایع می ریزیم و اجازه می دهیم روغن گرم شود. در ادامه قطاب ها را به آرامی درون روغن داغ قرار می دهیم.

مرحله دوازدهم

حالا زمانی که یک طرف قطاب ها کاملا سرخ شد آن ها را بر می گردانیم، سپس اجازه می دهیم طرف دیگر آن ها کاملا سرخ شود. در ادامه قطاب های سرخ شده را از تابه خارج می کنیم، سپس روی دستمال حوله ای قرار می دهیم تا روغن اضافی شان کشیده شود.

مرحله سیزدهم

در نهایت اجازه می دهیم قطاب ها به طور کامل خنک شوند، سپس روی آن ها مقداری پودر قند الک می کنیم و درون ظرف مورد نظرمان قرار می دهیم. در پایان قطاب را با پودر پسته و گل سرخ تزئین کرده و سرو می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : یکشنبه 26 دی 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.