طرز تهیه شربت خاکشیر

طرز تهیه شربت خاکشیر و آبلیمو طرز تهیه شربت خاکشیر و سیاه دانه فیلم طرز تهیه شربت خاکشیر طرز تهیه خاکشیر طرز تهیه شربت خاکشیر برای یبوست طرز تهیه شربت خاکشیر دو رنگ طرز تهیه شربت خاکشیر با نبات طرز تهیه شربت خاکشیر و خواص آن

شربت خاکشیر یکی از انواع نوشیدنی های سنتی و بسیار خوشمزه ایرانی است که با رسپی های متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه شربت خاکشیر در ادامه با سایت آموزشی در نهایت همراه باشید.

مواد لازم برای ۶ نفر
شکر۱ لیوان
آب خنک۶ لیوان
خاکشیر½ لیوان
گلاب۲ قاشق غذاخوری
آب لیمو ترش تازه (اختیاری)به مقدار کافی

طرز تهیه شربت خاکشیر

 

مرحله اول

برای تهیه شربت خاکشیر مجلسی ابتدای کار خاکشیر را درون یک کاسه مناسب می ریزیم، سپس روی خاکشیر آب می ریزیم و می شوییم. در ادامه خاکشیر را چند بار درون یک کاسه دیگر می ریزیم تا ریگ و خاک آن شسته شود.

 

مرحله دوم

در این مرحله زمانی که خاکشیر کاملا شسته و تمیز شد، آن را درون یک کاسه جداگانه می ریزیم، سپس روی آن آب اضافه می کنیم و اجازه می دهیم به مدت ۲ ساعت خاکشیر درون آب بماند تا خیس بخورد.

 

مرحله سوم

حالا پس از گذشت این زمان آب اضافی خاکشیر را می ریزیم، سپس خاکشیر را درون یک پارچ مناسب می ریزیم و شکر را به آن اضافه می کنیم و اجازه می دهیم شکر به مدت ۱ تا ۲ دقیقه خیس بخورد سپس هم می زنیم.

 

مرحله چهارم

در این مرحله زمانی که ذرات شکر کاملا حل شد، گلاب را به همراه آب لیمو ترش تازه درون پارچ می ریزیم، سپس مجددا هم می زنیم. در ادامه آب خنک را درون پارچ می ریزیم و مجددا هم می زنیم تا مزه ها با هم ترکیب شوند.

 

مرحله پنجم

در نهایت چند تکه یخ درون لیوان های سرو می ریزیم، سپس شربت را مجددا هم می زنیم تا خاکشیر های ته نشین شده با شربت ترکیب شوند، سپس شربت را درون لیوان های مورد نظرمان می ریزیم و سرو می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : یکشنبه 3 بهمن 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.