طرز تهیه بال مرغ عسلی

طرز تهیه بال مرغ عسلی , دستور پخت بال مرغ عسلی

بال مرغ عسلی یکی از انواع غذاهای خوشمزه و ساده ایرانی است که با رسپی ها و مواد متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه بال مرغ عسلی در ادامه با سایت آموزشی در نهایت همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
کتف و بال مرغ۵۰۰ گرم
زنجبیل تازه۱ قاشق چایخوری
سرکه سیب¼ پیمانه
عسل۲ قاشق غذاخوری
سس سویا۳ قاسق غذاخوری
سیر۵ حبه
کره۳۰ گرم
نمک، فلفل سیاه و فلفل قرمزبه مقدار کاقی

طرز تهیه بال مرغ عسلی

مرحله اول

برای تهیه بال مرغ عسلی خوشمزه ابتدای کار کتف و بال مرغ را درون یک کاسه مناسب می ریزیم، سپس نمک را به همراه فلفل سیاه به آن اضافه می کنیم. در ادامه پوست زنجبیل را جدا می کنیم و به صورت ریز رنده می کنیم.

مرحله دوم

حالا زنجبیل رنده شده را سرکه سیب به کتف و بال مرغ اضافه می کنیم و با دست ماساژ می دهیم تا کتف و بال مرغ مزه دار شود. در ادامه روی کاسه را با سلفون می پوشانیم، سپس به مدت ۳۰ دقیقه درون دمای محیط استراحت می دهیم.

مرحله سوم

در این مرحله فر را روی حرارت ۲۰۰ درجه سانتی گراد قرار می دهیم، سپس اجازه می دهیم فر کاملا گرم شود. در ادامه روی سینی فر را با کاغذ روغنی می پوشانیم، سپس کاغذ روغنی را با مقداری روغن مایع چرب می کنیم.

مرحله چهارم

حالا کتف و بال های مرغ را روی سینی فر می چینیم و سینی را طبقه وسط فر قرار می دهیم، سپس اجازه می دهیم به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه درون فر بماند تا یک طرف آن بپزد. حالا پس از گذشت این زمان سینی را از فر خارج می کنیم.

مرحله پنجم

در این مرحله کت و بال های مرغ را بر می گردانیم، سپس مجددا درون فر قرار می دهیم و اجازه می دهیم به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه طرف دیگر آن نیز بپزد. در ادامه پوست سیر را جدا می کنیم، سپس می شوییم و به صورت ریز رنده می کنیم.

مرحله ششم

حالا یک تابه مناسب روی حرارت ملایم قرار می دهیم، سپس نصف کره را به تابه اضافه می کنیم و اجازه می دهیم کره ذوب شود. در ادامه سیر رنده شده را درون تابه می ریزیم، سپس تفت می دهیم تا عطر سیر آزاد شود.

مرحله هفتم

در این مرحله فلفل قرمز را به سیر اضافه می کنیم و به تفت دادن ادامه می دهیم، سپس سس سویا را به همراه عسل درون تابه می ریزیم و کمی تفت می دهیم و کتف و بال های مرغ را به آن اضافه می کنیم.

مرحله هشتم

حالا کتف و بال های مرغ را مخلوط می کنیم تا به سس آغشته شوند، سپس اجازه می دهیم روی حرارت جوش بزند تا سس غلیظ شود. در ادامه کره را روی حرارت غیر مستقیم بخار کتری بنماری می کنیم تا کره ذوب شود.

مرحله نهم

در نهایت کتف و بال های عسلی را درون ظرف مورد نظرمان می چینیم، سپس برس را به کره آغشته می کنیم و روی کتف و بال های عسلی می مالیم. در ادامه کتف و بال های عسلی را به همراه سیب زمینی سرخ شده سرو می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : چهارشنبه 13 بهمن 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.