طرز تهیه دونات سیب زمینی

طرز تهیه دونات سیب زمینی ساده دونات سیب زمینی عصر خانواده

دونات سیب زمینی یکی از انواع پیش غذاهای ساده و خوشمزه بین المللی است که با مواد متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه دونات سیب زمینی در ادامه با سایت آموزشی در نهایت همراه باشید.

مواد لازم دونات سیب زمینی
آرد سفید۵۰۰ گرم
پودر شیر خشک۵۰ گرم
خمیر مایه فوری۱۰ گرم
سیب زمینی۲۵۰ گرم
شکر۲۵۰ گرم
کره گیاهی مارگارین۱۰۰ گرم
نمک۷۵ گرم
زرده تخم مرغ۴ عدد
آب یا شیر سرد۱۰۰ میلی لیتر
روغن مایعبه مقدار کافی

طرز تهیه دونات سیب زمینی

مرحله اول

برای تهیه دونات سیب زمینی خوشمزه ابتدای کار سیب زمینی را می شوییم، سپس درون یک قابلمه مناسب قرار می دهیم. در ادامه تا اندازه ای که روی سیب زمینی را بگیرد آب اضافه می کنیم و قابلمه را روی حرارت متوسط قرار می دهیم.

مرحله دوم

حالا اجازه می دهیم سیب زمینی به مدت ۴۵ دقیقه درون آب جوش بماند تا کاملا بپزد و مغز آن نرم شود. در ادامه آرد را به همراه شکر، پودر شیر خشک و خمیر مایه فوری درون یک کاسه مناسب می ریزیم، سپس مخلوط می کنیم.

مرحله سوم

در این مرحله زرده تخم مرغ را از سفیده تخم مرغ جدا می کنیم، سپس زرده تخم مرغ را به مخلوط آرد اضافه می کنیم. در ادامه پس از گذشت ۴۵ دقیقه سیب زمینی را از قابلمه خارج می کنیم و پوست سیب زمینی را جدا می کنیم.

مرحله چهارم

حالا سیب زمینی را با گوشتکوب می کوبیم تا کاملا پوره شود. در ادامه اجازه می دهیم پوره سیب زمینی کاملا خنک شود، سپس به مخلوط آرد اضافه می کنیم. حالا آب یا شیر سرد را کم کم به مخلوط آرد اضافه می کنیم و ورز می دهیم.

مرحله پنجم

در این مرحله زمانی که خمیری نرم و لطیف که به دست نمی چسبد حاصل شد، اضافه کردن آب یا شیر را متوقف می کنیم. در ادامه مارگارین را به تکه های کوچک تقسیم می کنیم، سپس به همراه نمک به خمیر اضافه می کنیم.

مرحله ششم

حالا روی سطح کار را آرد پاشی می کنیم و خمیر را روی سطح کار قرار می دهیم، سپس به مدت ۱۰ دقیقه خوب ورز می دهیم تا خمیری صاف و لطیف حاصل شود. در ادامه خمیر را درون کاسه قرار می دهیم و روی آن را با کیسه فریزر می پوشانیم.

مرحله هفتم

در این مرحله اجازه می دهیم خمیر به مدت ۱۰ دقیقه استراحت کند. در ادامه پس ازگذشت این زمان خمیر را روی سطح کار قرار می دهیم و با کمک وردنه باز می کنیم، سپس با قالب دلخواه کاتر می زنیم و با سر ماسوره قیف درون آن را حفره ایجاد می کنیم.

مرحله هشتم

حالا روی دونات ها را با کیسه فریزر می پوشانیم، سپس برای بار دوم اجازه می دهیم به مدت ۳۰ دقیقه استراحت کنند. در ادامه پس از گذشت این زمان یک تابه مناسب روی حرارت ملایم قرار می دهیم و تا اندازه ای که دونات ها درون آن شناور بمانند روغن می ریزیم.

مرحله نهم

در این مرحله اجازه می دهیم روغن کاملا گرم شود. در ادامه دونات ها را درون تابه قرار می دهیم و اجازه می دهیم کاملا سرخ شوند. پس از اینکه یک سمت دونات ها طلایی شد، آنها را بر می گردانیم تا طرف دیگرشان نیز به طور کامل سرخ و طلایی شود.

مرحله دهم

در نهایت دونات های سیب زمینی را روی دستمال حلوه ای قرار می دهیم و اجازه می دهیم روغن اضافی آن ها کشیده شود. در آخر دونات های سیب زمینی را درون ظرف مورد نظرمان قرار می دهیم، سپس سرو می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : جمعه 15 بهمن 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.