طرز تهیه قرابیه بادام

طرز تهیه قرابیه بادام طرز تهیه قرابیه ترکیه طرز تهیه قرابیه ساده ترکیه طرز تهیه قرابیه بادامی تبریز تصویری قرابیه بادام ترکیه

قرابیه بادام یکی از انواع شیرینی های ساده و خوشمزه کشور ترکیه است که با رسپی های متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه قرابیه بادام در ادامه با سایت آموزشی در نهایت همراه باشید.

مواد لازم قرابیه بادام
کره۲۵۰ گرم
پودر قند۱ فنجان
تخم مرغ۱ عدد
آرد۳ لیوان
بکینگ پودر۱ قاشق غذاخوری
مغز بادام۱ لیوان

طرز تهیه قرابیه بادام

مرحله اول

برای تهیه قرابیه بادام خوشمزه ابتدای کار کره را از ۳۰ دقیقه قبل از یخچال خارج می کنیم، سپس در فضای آشپرخانه قرار می دهیم و اجازه می دهیم کره با دمای محیط کاملا هماهنگ شده و به طور کامل نرم شود.

مرحله دوم

حالا آرد را درون یک تابه مناسب می ریزیم، سپس تابه را روی حرارت ملایم قرار می دهیم و تفت می دهیم تا بوی خامی آرد گرفته شود. در ادامه آرد را از روی حرارت بر می داریم، سپس اجازه می دهیم کاملا خنک شود.

مرحله سوم

در این مرحله کره به دمای محیط رسیده را درون یک کاسه مناسب می ریزیم، سپس پودر قند را درون الک ریخته و روی کره الک می کنیم. در ادامه مواد را با دور تند همزن برقی به مدت ۵ دقیقه هم می زنیم تا کاملا روشن و خامه ای شود.

مرحله چهارم

حالا تخم مرغ را به مخلوط کره اضافه می کنیم، سپس مجددا با دور تند همزن برقی به مدت ۱ دقیقه هم می زنیم. در ادامه آرد را به همراه بکینگ پودر درون الک می ریزیم، سپس ۳ مرتبه الک می کنیم و به مخلوط کره اضاقه می کنیم.

مرحله پنجم

در این مرحله مخلوط کره را ورز می دهیم تا خمیری نرم و لطیف حاصل شود. در ادامه مغز بادام را درون یک تابه مناسب می ریزیم، سپس تابه را روی حرارت ملایم قرار می دهیم و بادام را تفت می دهیم تا بوی خامی آن از بین برود.

مرحله ششم

حالا تابه را از روی حرارت بر می داریم، سپس بادام را به صورت نگینی ریز خرد می کنیم. در ادامه بادام را به خمیر قرابیه اضافه می کنیم و ورز می دهیم تا مواد ترکیب شود، سپس فر را روی حرارت ۱۷۵ درجه سانتی گراد قرار می دهیم.

مرحله هفتم

در این مرحله اجازه می دهیم فر کاملا گرم شود، سپس روی سینی فر را با کاغذ روغنی می پوشانیم. در ادامه مقداری از خمیر قرابیه بر می داریم و در دست گرد می کنیم، سپس به ترتیب روی سینی فر قرار می دهیم.

مرحله هشتم

حالا سینی را طبقه وسط فر قرار می دهیم، سپس اجازه می دهیم قرابیه ها به مدت ۱۰ دقیقه بپزند تا رنگ آن ها کمی تغییر کند. در ادامه پس از گذشت این زمان سینی را از فر خارج می کنیم و اجازه می دهیم قرابیه ها خنک شوند.

مرحله نهم

در نهایت زمانی که قرابیه ها ولرم شدند، آن ها را درون پودر قند می غلطانیم تا با یک لایه پودر قند کاور شوند، سپس درون ظرف مورد نظرمان قرار می دهیم. در ادامه قرابیه ها را به همراه چای سرو می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : شنبه 16 بهمن 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.