طرز تهیه پای چوپان

طرز تهیه پای چوپان با مرغ برای 4 نفر طرز تهیه پای چوپان هانی شف طرز تهیه پای چوپان شف طیبه فیلم طرز تهیه پای چوپان پای چوپان غذای کجاست طرز تهیه پای چوپان مامی سایت طرز تهیه پای چوپان بدون فر

پای چوپان یکی از انواع غذاهای سنتی و خوشمزه انگلیسی است که با مواد متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه پای چوپان در ادامه با سایت آموزشی در نهایت همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
سیب زمینی۳ عدد
خامه صبحانه۲ قاشق غذاخوری
کره۱ قاشق غذاخوری
پنیر پیتزابه مقدار کافی
نمک و پودر آویشنبه مقدار کافی
مواد لازم میانی
پیاز۱ عدد
گوشت چرخ کرده۳۰۰ گرم
قارچ۶ عدد
فلفل دلمه ای۱ عدد
رب گوجه فرنگی۱ قاشق غذاخوری
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی

طرز تهیه پای چوپان

مرحله اول

برای تهیه پای چوپان خوشمزه در ابتدای کار سیب زمینی را می شوییم، سپس درون یک قابلمه مناسب قرار می دهیم. در ادامه تا اندازه ای که روی سیب زمینی را بگیرد آب اضافه می کنیم و قابلمه را روی حرارت متوسط قرار می دهیم.

مرحله دوم

حالا اجازه می دهیم سیب زمینی به مدت ۴۵ دقیقه درون آب جوش بماند تا کاملا بپزد و مغز آن نرم شود. در ادامه پس از گذشت این زمان سیب زمینی را از قابلمه خارج می کنیم، سپس پوست آن را جدا می کنیم و با گوشتکوب می کنیم.

مرحله سوم

در این مرحله کره را به همراه خامه صبحانه و نمک به پوره سیب زمینی اضافه می کنیم و مجددا می کوبیم تا مواد ترکیب و یکدست شود. در ادامه درون ظرف مورد نظرمان را نیمی از پوره سیب زمینی می ریزیم و با پشت قاشق صاف می کنیم.

مرحله چهارم

حالا مواد میانی را آماده می کنیم، برای این منظور ابتدا گوشت را به تکه های کوچک تقسیم می کنیم، سپس درون چرخ گوشت می ریزیم و چرخ می کنیم. در ادامه پوست پیاز را جدا می کنیم و می شوییم، سپس به صورت نگینی ریز خرد می کنیم.

مرحله پنجم

در این مرحله قارج را می شوییم، سپس به صورت نگینی درشت خرد می کنیم. در ادامه فلفل دلمه ای را می شوییم و دانه های درون آن را خارج می کنیم، سپس به صورت نگینی ریز خرد می کنیم. در ادامه یک تابه مناسب روی حرارت ملایم قرار می دهیم.

مرحله ششم

حالا مقداری روغن مایع درون تابه می ریزیم، سپس بلافاصله پیاز را اضافه می کنیم و تفت می دهیم تا پیاز سبک و شیشه ای شود. در ادامه گوشت چرخ کرده را به پیاز اضافه می کنیم و به تفت دادن ادامه می دهیم تا رنگ گوشت تغییر کند.

مرحله هفتم

در این مرحله فلفل دلمه ای را به گوشت چرخ کرده اضافه می کنیم، سپس تفت می دهیم تا بوی خامی آن گرفته شود. در ادامه قارچ را به گوشت چرخ کرده اضافه می کنیم، سپس با حرارت بالا تفت می دهیم تا قارچ آب نیندازد.

مرحله هشتم

حالا رب گوجه فرنگی را به همراه نمک و فلفل سیاه به مواد میانی اضافه می کنیم و تفت می دهیم تا بوی خامی رب گرفته شده و رنگ باز کند. در ادامه مواد میانی را روی پوره سیب زمینی می ریزیم و با پشت قاشق پخش می کنیم.

مرحله نهم

در این مرحله فر را روی حرارت ۱۸۰ درجه سانتی گراد قرار می دهیم، سپس اجازه می دهیم فر به طور کامل گرم شود. در ادامه مقداری پودر آویشن به صورت پخش روی مواد گوشتی می ریزیم و روی آن را با پنیر پیتزا می پوشانیم.

مرحله دهم

حالا باقی مانده پوره سیب زمینی را به صورت شامی فرم می زنیم و روی پنیر پیتزا کنار هم قرار می دهیم. در ادامه ظرف را طبقه وسط فر قرار می دهیم، سپس اجازه می دهیم به مدت ۲۰ دقیقه درون فر بماند تا روی سیب زمینی ها طلایی شود.

مرحله یازدهم

در نهایت پس از گذشت این زمان پای چوپان را از فر خارج می کنیم، سپس به اندازه و فرم دلخواه برش می زنیم و برش های پای چوبان را درون ظرف مورد نظرمان قرار می دهیم، سپس به همراه سس دلخواه و سالاد فصل سرو می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : یکشنبه 17 بهمن 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.