طرز تهیه مارمالاد پرتقال

طرز تهیه مارمالاد پرتقال بدون ژلاتین علت تلخ شدن مارمالاد پرتقال طرز تهیه مارمالاد برای شیرینی مربایی

مارمالاد پرتقال یکی از انواع مارمالادهای پرطرفدار و محبوب بین المللی است که در تهیه انواع شیرینی و کیک استفاده می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه مارمالاد پرتقال در ادامه با سایت آموزشی در نهایت همراه باشید.

مواد لازم مارمالاد پرتقال
فیله پرتقال۲ کیلو گرم
شکر۲ کیلو گرم
پودر ژلاتین۲ قاشق غذاخوری
زست پوست پرتقال۱ قاشق چایخوری

طرز تهیه مارمالاد پرتقال

مرحله اول

برای تهیه مارمالاد پرتقال خانگی ابتدای کار پرتقال را می شوییم، سپس پوست آن را کاملا جدا می کنیم. در ادامه پوست نازک و هسته های پرتقال را به آرامی جدا می کنیم، سپس فیله های پرتقال را درون یک قابلمه مناسب می ریزیم.

مرحله دوم

حالا شکر را درون قابلمه حاوی فیله پرتقال می ریزیم، سپس قابلمه را روی حرارت ملایم قرار می دهیم و اجازه می دهیم شکر ذوب شده و آب پرتقال جوش بیاید و کمی غلیظ شود. در ادامه پوست پرتقال را با دندانه های ریز رنده، رنده می کنیم.

مرحله سوم

در این مرحله ژلاتین را درون آب می ریزیم و اجازه می دهیم ژلاتین بافت اسفنجی پیدا کند، سپس آن را روی حرارت غیر مستقیم بخار کتری قرار می دهیم و بنماری می کنیم تا ذرات ژلاتین به طور کامل حل شده و کاملا شفاف شود.

مرحله چهارم

حالا ژلاتین را به همراه زست پوست پرتقال درون قابلمه حاوی مارمالاد اضافه می کنیم و پس از جوش آمدن، قابلمه را از روی حرارت بر می داریم. در ادامه اجازه می دهیم مارمالا در دمای آشپزخانه بماند تا کاملا خنک شود.

مرحله پنجم

در این مرحله درون یک شیشه درب دار را با یک دستمال تمیز خشک می کنیم، سپس مارمالاد خنک شده را درون آن می ریزیم. در ادامه درب شیشه را محکم می بندیم و درون یخچال نگهداری می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : جمعه 29 بهمن 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.