طرز تهیه هات چاکلت

طرز تهیه هات چاکلت با آب جوش طرز تهیه هات چاکلت با اسپرسوساز طرز تهیه هات چاکلت پودر آماده طرز تهیه هات چاکلت ساده طرز تهیه هات چاکلت با شیر طرز تهیه هات چاکلت خانگی با پودر کاکائو طرز تهیه هات چاکلت با بستنی فیلم طرز تهیه هات چاکلت

هات چاکلت یکی از انواع نوشیدنی های گرم بین المللی است که با رسپی های متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه هات چاکلت در ادامه با سایت آموزشی در نهایت همراه باشید.

مواد لازم برای ۲ نفر
شیر پر چرب۲ پیمانه
پودر کاکائو۲ قاشق غذاخوری
نشاسته ذرت۲ قاشق غذاخوری
شکر۴ قاشق غذاخوری
اسانس وانیل۱ قاشق چایخوری
شکلات تخته ای۱۰۰ گرم
خامه قنادیبه مقدار کافی

طرز تهیه هات چاکلت

مرحله اول

برای تهیه هات چاکلت کافی شاپی ابتدای کار شیر را به همراه نشاسته ذرت، پودر کاکائو، شکر و اسانس وانیل درون یک قابلمه مناسب می ریزیم، سپس هم می زنیم تا مواد درون شیر حل شده و کاملا یکدست شود.

مرحله دوم

حالا قابلمه را روی حرارت ملایم قرار می دهیم و به صورت مداوم هم می زنیم تا مخلوط شیر ته نگیرد. در ادامه زمانی که مخلوط شیر گرم شد شکلات تخته ای را به صورت ریز خرد می کنیم و به آن اضافه می کنیم.

مرحله سومم

در این مرحله مایه هات چاکلت را به صورت مدام هم می زنیم تا جوش بیاید. در ادامه به محض این که هات چاکلت جوش آمد حرارت را خاموش می کنیم، سپس یک فنجان سرو مناسب انتخاب می کنیم و هات چاکلت را درون آن می ریزیم.

مرحله چهارم

در نهایت خامه قنادی را با دور تند همرن برقی به مدت ۷ تا ۱۰ دقیقه هم می زنیم تا فرم بگیرد. در ادامه خامه را درون قیف می ریزیم و روی هات چاکلت پایپ می کنیم، سپس هات چاکلت را به صورت گرم سرو می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : شنبه 30 بهمن 1400
کپی بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.