طرز تهیه دسر عربی

دسر عربی با کاسترد طرز تهیه دسر عربی دو رنگ طرز تهیه دسر عربی مخملی طرز تهیه دسر عربی مهلبیه طرز تهیه دسر عربی بدون ژلاتین فیلم تهیه دسر عربی انواع دسر عربی دسر عربی با موز

دسر عربی یکی از انواع دسرهای محبوب و پرطرفدار عربی است که با رسپی ها و مواد متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه دسر عربی در ادامه با سایت آموزشی در نهایت همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
شیر۲ لیوان
بیسکویت پتی بور۲۰ عدد
خامه صبحانه۱۰۰ گرم
پودر ژلاتین۱ قاشق غذاخوری
آب¾ لیوان
پودر نسکافه فوری۲ بسته
کرم کارامل۱ بسته

طرز تهیه دسر عربی

مرحله اول

برای تهیه دسر عربی مجلسی ابتدای کار پودر ژلاتین را به صورت پخش درون آب می ریزیم و اجازه می دهیم حالت اسفنجی پیدا کند. در ادامه ژلاتین را روی حرارت غیر مستقیم بخار کتری بنماری می کنیم تا شفاف شود.

مرحله دوم

حالا اجازه می دهیم ژلاتین کاملا خنک شود. در ادامه شیر را به همراه کرم کارامل درون یک قابلمه مناسب می ریزیم، سپس پودر نسکافه را به آن اضافه می کنیم و قابلمه را روی حرارت ملایم قرار می دهیم تا مخلوط شیر گرم شود.

مرحله سوم

توجه داشته باشید شیر نجوشد در حد گرم شدن کفایت می کند. در ادامه زمانی که مخلوط شیر گرم شد حرارت خاموش می کنیم و ژلاتین را اضافه می کنیم و هم می زنیم، سپس اجازه می دهیم کاملا خنک شود.

مرحله چهارم

در این مرحله مخلوط شیر را درون بلندر می ریزیم، سپس بیسکویت های پتی بور را خرد می کنیم و درون بلندر می ریزیم و مخلوط می کنیم تا مواد ترکیب و یکدست شود. در ادامه خامه صبحانه را به مایه دسر اضافه می کنیم.

مرحله پنجم

حالا مواد دسر را مجددا مخلوط می کنیم تا مواد ترکیب و یکدست شود. در ادامه یک قالب مناسب انتخاب می کنیم، سپس درون آن را با مقداری روغن مایع چرب می کنیم و مایه دسر را درون آن می ریزیم.

مرحله ششم

در این مرحله قالب را درون یخچال قرار می دهیم و اجازه می دهیم دسر به مدت ۴ تا ۵ ساعت درون یخچال بماند تا به طور کامل ببندد. در ادامه پس از گذشت این زمان قالب دسر را از یخچال خارج می کنیم.

مرحله هفتم

در نهایت اطراف دسر عربی را با لبه چاقوی مرطوب از قالب جدا می کنیم، سپس دسر را درون ظرف مورد نظرمان بر می گردانیم. در ادامه دسر را به دلخواه با شکلات چیپسی و خامه قنادی تزئین می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : سه شنبه 26 بهمن 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.