طرز تهیه فاهیتا مرغ

طرز تهیه فاهیتا مرغ طرز تهیه مرغ مکزیکی خوشمزه طرز تهیه پاستا فاهیتای مرغ طرز تهیه فاهیتا مکزیکی طرز تهیه فاهیتای سبزیجات

فاهیتای مرغ یکی از انواع غذاهای خوشمزه بین المللی است که با مواد بسیار متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه فاهیتا مرغ در ادامه با سایت آموزشی در نهایت همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
سینه مرغ۴۰۰ گرم
قارچ۱ پیمانه
فلفل دلمه ای رنگی۳ تا ۴ عدد
سس کچاب۳ قاشق غذاخوری
رب گوجه فرنگی۱ قاشق مرباخوری
روغن زیتون۴ تا ۵ قاشق غذاخوری
آب لیمو ترش تازه۲ قاشق غذاخوری
ماست۲ قاشق غذاخوری
سیر۲ حبه
پودر پاپریکا۱ قاشق مرباخوری
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی

طرز تهیه فاهیتا مرغ

مرحله اول

برای تهیه فاهیتا مرغ ساده ابتدای کار سینه مرغ را به صورت نواری خرد می کنیم. در ادامه پوست سیر را جدا می کنیم، سپس با دندانه های ریز رنده، رنده می کنیم و به همراه ماست درون یک کاسه مناسب می ریزیم.

مرحله دوم

حالا آب لیمو ترش تازه را به همراه رب گوجه فرنگی، روغن زیتون، نمک، فلفل سیاه و پودر پاپریکا به ماست اضافه می کنیم، سپس خوب مخلوط می کنیم تا مواد ترکیب و یکدست شود. در ادامه برش های سینه مرغ را به مخلوط ماست اضافه می کنیم.

مرحله سوم

در این مرحله سینه مرغ را با مخلوط ماست خوب هم می زنیم تا سینه مرغ مزه دار شود، سپس روی آن را با سلفون می پوشانیم و اجازه می دهیم به مدت ۲ تا ۳ ساعت درون یخچال استراحت کند تا سینه مرغ مزه دار شود.

مرحله چهارم

حالا پس از گذشت این زمان یک تابه مناسب روی حرارت ملایم قرار می دهیم، سپس بدون اضافه کردن روغن سینه مرغ مزه دار شده را درون تابه می ریزیم و به خوبی تفت می دهیم تا کاملا پخته و سرخ شود.

مرحله پنجم

در این مرحله قارچ و فلفل دلمه ای را می شوییم، سپس قارچ را به صورت ورقه ای خرد می کنیم و فلفل دلمه ای را به صورت نواری نازک برش می زنیم. در ادامه قارچ را به سینه مرغ اضافه می کنیم و حرارت را زیاد می کنیم.

مرحله ششم

حالا قارچ را با حرارت زیاد تفت می دهیم تا آب نیندازد و کاملا پخته شود. در ادامه فلفل دلمه ای را اضافه می کنیم و به تفت دادن ادامه می دهیم تا بوی خامی فلفل دلمه ای از بین برود. در ادامه سس کچاپ را به فاهیتا اضافه می کنیم.

مرحله هفتم

در این مرحله فاهیتای مرغ را هم می زنیم تا مواد ترکیب و یکدست شود، سپس نمک و فلفل سیاه آن را اندازه می دهیم و از روی حرارت بر می داریم. در آخر فاهیتای مرغ را درون ظرف مورد نظرمان می ریزیم و سرو می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : جمعه 13 اسفند 1400
کپی بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.