طرز تهیه ژله بستنی

فیلم طرز تهیه ژله بستنی چند رنگ طرز تهیه ژله بستنی لیوانی چند رنگ طرز تهیه ژله بستنی تصویری طرز تهیه ژله بستنی خرده شیشه طرز تهیه ژله بستنی لیوانی دو رنگ طرز تهیه ژله بستنی رولی ساده طرز تهیه ژله بستنی لیوانی برای تولد طرز تهیه ژله بستنی موزی

ژله بستنی یکی از انواع دسرهای جذاب ایرانی است که خیلی سریع و بدون دردسر آماده می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه ژله بستنی در ادامه با سایت آموزشی در نهایت همراه باشید.

مواد لازم ژله بستنی
ژله رنگی۴ بسته
آب جوش۴ لیوان
بستنی لیوانی۱ عدد
آب سرد۱ لیوان

طرز تهیه ژله بستنی

مرحله اول

برای تهیه ژله بستنی مجلسی ابتدای کار بستی را از ۳۰ دقیقه قبل از یخچال خارج می کنیم، سپس در فضای آشپزخانه قرار می دهیم و اجازه می دهیم با دمای محیط هماهنگ شده، سپس به طور کامل آب شود.

مرحله دوم

در این مرحله یک بسته ژله رنگی را با آب جوش مخلوط می کنیم، سپس آن را روی حرارت غیر مستقیم بخاری کتری بنماری می کنیم تا ذرات ژله حل شود. در ادامه اجازه می دهیم ژله در دمای محیط بماند تا کاملا خنک شود.

مرحله سوم

حالا نصف بستنی را به ژله اضافه می کنیم و در حد مخلوط شدن هم می زنیم تا مواد ترکیب و یکدست شود. در ادامه ظرف سرو را انتخاب می کنیم، سپس ژله را درون آن می ریزیم و اجازه می دهیم به مدت ۴۰ دقیقه درون یخچال نیم بند شود.

مرحله چهارم

در این مرحله ژله دیگر را به همراه ۱ لیوان آب جوش درون یک کاسه مناسب می ریزیم و آن را روی حرارت غیر مستقیم بخاری کتری بنماری می کنیم تا ذرات ژله حل شود، سپس نصف لیوان آب سرد را به آن اضافه می کنیم و هم می زنیم.

مرحله پنجم

حالا ظرف ژله را از یخچال خارج می کنیم، سپس ژله شفاف را روی آن می ریزیم و اجازه می دهیم مجددا به مدت ۴۰ دقیقه درون یخچال بماند تا نیم بند شود. در ادامه لایه سوم را مجدا با ترکیب ژله و بستنی درست می کنیم.

مرحلله ششم

در این مرحله لایه آخر را از ترکیب ژله و آب سرد درست می کنیم و به ترتیب درون ظرف می ریزیم. در نهایت ظرف ژله را به مدت ۳ تا ۴ ساعت درون یخچال قرار می دهیم تا کاملا سفت شود. در آخر ژله بستنی را به عنوان دسر سرو کنید. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : چهارشنبه 4 اسفند 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.