طرز تهیه کنسرو ذرت

طرز تهیه کنسرو ذرت با ماندگاری بالا فیلم طرز تهیه کنسرو ذرت طرز تهیه کنسرو ذرت فریزری طرز تهیه کنسرو ذرت خشک طرز استفاده از کنسرو ذرت طرز تهیه کنسرو ذرت نی نی سایت طرز تهیه کنسرو ذرت کوچک

کنسرو ذرت یکی از انواع روش های حفظ طولانی مدت دانه های ذرت است که به صورت ساده یا طعم دار تهیه می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کنسرو ذرت در ادامه با سایت آموزشی در نهایت همراه باشید.

مواد لازم کنسرو ذرت
ذرت مکزیکی۶ عدد
شکر۱۲ قاشق غذاخوری

طرز تهیه کنسرو ذرت

مرحله اول

برای تهیه کنسرو ذرت خانگی ابتدای کار پوست ذرت ها را جدا کرده و آنها را به ۲ تا ۳ قسمت تقسیم می کنیم. در ادامه ذرت ها درون یک قابلمه مناسب قرار می دهیم و تا اندازه ای که روی ذرت ها را بگیرد آب اضافه می کنیم.

مرحله دوم

حالا شکر را به قابلمه اضافه می کنیم و آنرا روی حرارت ملایم قرار می دهیم. در ادامه درب قابلمه را می بندیم و اجازه می دهیم ذرت ها به مدت ۴۵ دقیقه بپزند. پس از گذشت این زمان ذرت ها را از قابلمه خارج می کنیم.

مرحله سوم

در این مرحله دانه های ذرت را با چاقو جدا می کنیم، سپس دانه ها را از هم جدا می کنیم و مجددا درون همان قابلمه حاوی آب و شکر می ریزیم. در ادامه قابلمه را روی حرارت زیاد قرار می دهیم تا آب به نقطه جوش برسد.

مرحله چهارم

حالا پس از گذشت ۵ دقیقه ذرت را به صورت داغ درون یک ظرف درب دار می ریزیم و باقی مانده آب و شکر را روی ذرت ها می ریزیم. در ادامه درب ظرف را محکم می بندیم و اجازه می دهیم کاملا خنک شود.

مرحله پنجم

در این مرحله پس از خنک شدن اطراف درب شیشه را با چسب نواری پهن دور گیری می کنیم تا از ورد هوا به داخل شیشه جلوگیری شود. در ادامه کنسرو را درون یخچال یا در جای خنک نگهداری می کنیم.

مرحله ششم

پس از باز کردن درب ظرف کنسرو به دلیل نداشتن مواد نگهدارنده آن را پس از گذشت ۵ تا ۶ روز استفاده کنید. البته در ضورتی که درب شیشه باز نشود می توانیم این کنسرو تا مدت یک سال در جای خشک و خنک نگهداری کنیم.

آخرین بروز رسانی در : پنج شنبه 26 اسفند 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.