طرز تهیه انجیر خشک

طرز تهیه انجیر خشک نی نی سایت طرز تهیه انجیر خشک کرمانشاهی علت سیاه شدن انجیر خشک ایا انجیر سیاه را میشود خشک کرد طرز تهیه انجیر دودی انجیر خشک نخی چگونه انجیر را خشک کنیم که سیاه نشود روش نگهداری انجیر خشک

انجیر خشک یکی از انواع فراورده های انجیر است که معمولا به عنوان تنقلات استفاده می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه انجیر خشک در ادامه با سایت آموزشی در نهایت همراه باشید.

مواد لازم انجیر خشک
انجیر رسیدهبه مقدار کافی

طرز تهیه انجیر خشک

مرحله اول

برای تهیه انجیر خشک خانگی ابتدای کار انجیر را با آب سرد می شوییم تا گرد و غبارش شسته شود. در ادامه انجیر را روی یک پارچه تخی تمیز پهن می کنیم، سپس اجازه می دهیم آب اضافی شان گرفته شود.

مرحله دوم

حالا ساقه های انجیر را جدا می کنیم، سپس آنها را از وسط نصف می کنیم. در ادامه انجیر ها را با فاصله از هم روی صفحه مشبک توری قرار می دهیم، سپس روی انجیر ها را با یک پارچه تمیز توری می پوشانیم.

مرحله سوم

در این مرحله انجیر ها را در معرض تابش مستقیم نور خورشید قرار می دهیم، سپس اجازه می دهیم به مدت ۲ تا ۳ روز کاملا خشک شوند. در این مدت هر روز انجیر ها را بررسی می کنیم تا دو طرف آن ها کاملا خشک شود.

مرحله چهارم

هر روز انجیر ها را بر می گردانیم تا طرف دیگر در معرض آفتاب قرار بگیرد و کاملا خشک شود. در ادامه پس از گذشت ۲ تا ۳ روز زمانی که سطح خارجی انجیر ها کاملا خشک و چروکیده شده و درون آن شیره ای وجود نداشت انجیر ها آماده اند.

مرحله پنجم

در نهایت انجیر ها را از روی صفحه مشبک بر می داریم، سپس یک ظرف درب دار انتخاب می کنیم و انجیر ها را درون آن می ریزیم، سپس درب ظرف را می بندیم و در یک جای خشک و خنک نگهداری می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : دوشنبه 15 فروردین 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.