طرز تهیه پیراشکی ژامبون

طرز تهیه پیراشکی ژامبون , دستور پخت پیراشکی ژامبون

پیراشکی ژامبون یکی از انواع غذاهای ساده و خوشمزه ایرانی است که برای پیش غذا نیز مناسب می باشد، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه پیراشکی ژامبون در ادامه با سایت آموزشی در نهایت همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
ژامبون۳۰۰ گرم
گشنیزبه مقدار کافی
پنیر موزارلا۱۰۰ گرم
زرده تخم مرغ۱ عدد
خامه صبحانه۱ پیمانه
آرد سفید۲ پیمانه
نمک۱ قاشق غذاخوری
کره۱ قاشق غذاخوری

طرز تهیه پیراشکی ژامبون

مرحله اول

برای تهیه پیراشکی ژامبون مجلسی ابتدای کار خامه صبحانه را روی حرارت غیر مستقیم بخار کتری بنماری می کنیم تا خامه روان شود. در ادامه آرد را درون الک می ریزیم و ۳ مرتبه الک می کنیم، سپس به خامه اضافه می کنیم.

مرحله دوم

حالا نمک را به همراه کره به خامه اضافه می کنیم و هم می زنیم، سپس ورز می دهیم تا خمیری نرم و لطیف درون کاسه جمع شود. در ادامه خمیر را روی سطح کار قرار می دهیم، سپس به کمک وردنه به صورت نازک پهن می کنیم.

مرحله سوم

در این مرحله خمیر را با کمک کاتر گرد قالب می زنیم، سپس مقداری پنیر پیتزا و گشنیز خشک درون خمیر های قالب زده می ریزیم. در ادامه ژامبون را به صورت نواری نازک خرد می کنیم، سپس مقداری ژامبون وسط خمیر می ریزیم.

مرحله چهارم

حالا یک سمت خمیر را به صورت نیم دایره روی سمت دیگر قرار می دهیم و لبه های آنرا به صورت دلخواه فیکس می کنیم. در ادامه زرده تخم مرغ را از سفیده تخم مرغ جدا می کنیم و درون یک یک کاسه مناسب می ریزیم، سپس با چنگال هم می زنیم.

مرحله پنجم

در این مرحله برس را به زرده تخم مرغ آغشته می کنیم، سپس روی پیراشکی ها می مالیم و به دلخواه مقداری سیاه دانه یا تخم خرفه روی پیراشکی ها می پاشیم. در ادامه فر را روی حرارت ۱۸۰ درجه سانتی گراد قرار می دهیم.

مرحله ششم

حالا اجازه می دهیم فر کاملا گرم شود. در ادامه سینی فر را با کاغذ روغنی می پوشانیم، سپس پیراشکی ها را درون سینی فر قرار می دهیم و سینی را طبقه وسط فر می گذاریم، سپس اجازه می دهیم به مدت ۲۵ دقیقه بپزند.

مرحله هفتم

در نهایت پس از گذشت این مدت، زمانی که پیراشکی ها کاملا پخته شدند و روی آن ها طلایی شد سینی را از فر خارج می کنیم. در ادامه پیراشکی ها را درون ظرف مورد نظرمان قرار می دهیم و به همراه سس دلخواه سرو می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : یکشنبه 29 اسفند 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.