طرز تهیه کبه بلغور

طرز تهیه کبه بلغور طرز تهیه کبه حلب طرز تهیه کبه آبی طرز تهیه کبه عربی مجلسی طرز تهیه کبه جریش طرز تهیه خمیر بلغور طرز تهیه کبه عربی بدون گوشت

کبه بلغور که با نام کبه برغل هم شناخته می شود یکی از انواع غذاهای ساده و خوشمزه کشور عراق است که با مواد متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کبه بلغور در ادامه با سایت آموزشی در نهایت همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
بلغور گندم ریز۲ لیوان
آب۳ لیوان
گوشت چرخ کرده۵۵۰ گرم
پیاز۲ عدد متوسط
مغز گردو۲۰۰ گرم
کشمش پلویی۱ فنجان
جعفری۳ قاشق غذاخوری
نمک، فلفل سیاه و زردچوبهبه مقدار کافی
پودر پاپریکا و ادویه گوشتبه مقدار کافی

طرز تهیه کبه بلغور

مرحله اول

برای تهیه کبه بلغور خوشمزه ابتدای کار بلغور را می شوییم، سپس درون یک کاسه حاوی آب اضافه می کنیم و اجازه می دهیم بلغور به مدت ۱ ساعت درون آب بماند تا خیس بخورد. در ادامه گوشت را به تکه های کوچک خرد می کنیم.

مرحله دوم

حالا تکه های گوشت را درون چرخ گوشت می ریزیم و چرخ می کنیم. در ادامه پس از گذشت ۱ ساعت بلغور را درون آبکش می ریزیم تا آب اضافی اش خارج شود. در ادامه بلغور را به همراه ۳۰۰ گرم گوشت چرخ کرده درون غذاساز می ریزیم.

مرحله سوم

در این مرحله پوست ۱ عدد پیاز را جدا می کنیم و می شوییم، سپس خرد می کنیم و به غذاساز حاوی مخلوط بلغور اضافه می کنیم. در ادامه مقداری نمک، فلفل سیاه، زردچوبه، ادویه گوشت و پاپریکا به مخلوط بلغور اضافه می کنیم.

مرحله چهارم

حالا مخلوط بلغور را میکس می کنیم، سپس مخلوط می کنیم و مجددا میکس می کنیم تا مواد کاملا ترکیب و یکدست شوند. حالا در صورت نیاز ۲ تا ۵ قاشق غذاخوری آب سرد به مخلوط بلغور اضافه می کنیم و مجددا میکس می کنیم.

مرحله پنجم

در این مرحله این کار را ۲ تا ۳ مرتبه انجام می دهیم تا بلغور و گوشت کاملا له و ترکیب شوند. در ادامه مخلوط بلغور و گوشت را درون یک کاسه مناسب می ریزیم، سپس به مدت ۵ دقیقه ورز می دهیم تا مواد کاملا یکدست شوند.

مرحله ششم

حالا روی مخلوط بلغور را با سلفون می پوشانیم، سپس درون یخچال قرار می دهیم. در ادامه مواد میانی کبه را آماده می کنیم، برای این منظور پوست باقی مانده پیاز را جدا می کنیم، سپس می شوییم و با دندانه های ریز رنده، رنده می کنیم.

مرحله هفتم

در این مرحله پیاز را به همراه نمک، فلفل سیاه، زردچوبه و ادویه گوشت به باقی مانده گوشت چرخ کرده اضافه می کنیم. در ادامه جعفری را می شوییم، سپس درون آبکش قرار می دهیم تا آب اضافی آن خارج شود.

مرحله هشتم

حالا جعفری را روی تخته گوشت قرار می دهیم، سپس به صورت ریز ساطوری می کنیم. در ادامه مغز گردو را به صورت خیلی ریز خرد می کنیم، سپس به همراه جعفری و کشمش پلویی به گوشت چرخ کرده اضافه می کنیم.

مرحله نهم

در این مرحله مواد میانی را به مدت ۵ دقیقه ورز می دهیم تا مواد ترکیب و یکدست شوند. در ادامه مواد خمیر کبه را از یخچال خارج می کنیم، سپس مقداری از آن را بر می داریم و در دست گرد می کنیم، سپس با دست فشار می دهیم تا کمی پهن شود.

مرحله دهم

حالا ۱ قاشق از مواد میانی را وسط کبه می ریزیم، سپس کبه را جمع می کنیم و به صورت گرد یا بیضی فرم می دهیم. در ادامه به همین ترتیب کبه ها را آماده می کنیم تا مواد تمام شوند، سپس کبه ها را به مدت ۱ ساعت درون یخچال قرار می دهیم.

مرحله یازدهم

در این مرحله پس از گذشت این زمان کبه های بلغور را از یخچال خارج می کنیم، سپس یک تابه مناسب روی حرارت ملایم قرار می دهیم. در ادامه مقداری روغن مایع درون آن می ریزیم، سپس اجازه می دهیم روغن به خوبی گرم شود.

مرحله دوازدهم

در نهایت کبه های بلغور را درون تابه قرار می دهیم، سپس به صورت کامل سرخ می کنیم. در ادامه کبه ها را روی دستمال مخصوص آشپزخانه قرار می دهیم و اجازه می دهیم روغن اضافی شان خارج شود، سپس به همراه سس تند سرو می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : سه شنبه 9 فروردین 1401
کپی بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.