طرز تهیه دلمه قارچ

طرز تهیه دلمه قارچ طرز تهیه دلمه قارچ بدون فر

دلمه قارچ یکی از انواع غذاهای ساده و خوشمزه ایرانی است که برای پیش غذا هم گزینه مناسبی می باشد، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه دلمه قارچ در ادامه با سایت آموزشی در نهایت همراه باشید.

مواد لازم برای ۲ نفر
قارچ۵ عدد بزرگ
سفیده تخم مرغ۳ عدد
ژامبون⅓ پیمانه
جعفری۲ قاشق غذاخوری
سیر۲ حبه
پنیر پیتزابه مقدار کافی
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی

طرز تهیه دلمه قارچ

مرحله اول

برای تهیه دلمه قارچ مجلسی ابتدای کار قارچ ها را می شوییم و خشک می کنیم، سپس ساقه آن ها را جدا می کنیم و به صورت خیلی ریز خرد می کنیم. در ادامه جعفری را می شوییم و درون آبکش قرار می دهیم.

مرحله دوم

حالا اجازه می دهیم آب اضافی جعفری خارج شود، سپس روی تخته گوشت قرار می دهیم و به صورت ریز ساطوری می کنیم. در ادامه ژامبون را به صورت خیلی ریز خرد می کنیم، سپس به همراه جعفری درون یک کاسه مناسب می ریزیم.

مرحله سوم

در این مرحله قارچ خرد شده را به مخلوط ژامبون اضافه می کنیم و هم می زنیم تا مواد ترکیب و یکدست شوند. در ادامه سفیده تخم مرغ را از زرده تخم مرغ ها جدا می کنیم، سپس درون یک کاسه مناسب اضافه می کنیم.

مرحله چهارم

در این مرحله پنیر پیتزا را به سفیده تخم مرغ اضافه می کنیم و هم می زنیم تا بافت سفیده تخم مرغ از لختگی خارج شود. در ادامه پوست سیر ها را جدا می کنیم و به صورت نگینی ریز خرد می کنیم، سپس یک تابه مناسب روی حرارت ملایم قرار می دهیم.

مرحله پنجم

حالا مقداری روغن مایع درون تابه می ریزیم و سیر را اضافه می کنیم، سپس تفت می دهیم تا عطر سیر آزاد شود. در ادامه مخلوط ژامبون را به سیر اضافه می کنیم و به خوبی تفت می دهیم تا مواد سرخ شوند.

مرحله ششم

در این مرحله مواد داخل قارچ را از روی حرارت بر می داریم، سپس مقداری از آن را درون کلاهک قارچ می ریزیم و پر می کنیم. در ادامه مقداری از مخلوط سفیده تخم مرغ و پنیر پیتزا روی قارچ ها اضافه می کنیم.

مرحله هفتم

حالا فر را روی حرارت ۱۸۰ درجه سانتی گراد قرار می دهیم، سپس اجازه می دهیم فر کاملا گرم شود. در ادامه روی قارچ ها را با پنیر پیتزا می پوشانیم، سپس قارچ ها را درون سینی فر قرار می دهیم و سینی را طبقه وسط فر می گذاریم.

مرحله هشتم

در این مرحله اجازه می دهیم دلمه قارچ به مدت ۳۰ دقیقه درون فر بماند تا کاملا پخته شود و پنیر پیتزا آب شود. در ادامه پس از گذشت این زمان در صورت نیاز گریل را روشن می کنیم تا پنیر پیتزا طلایی و خوشرنگ شود.

مرحله نهم

در نهایت پس از گذشت ۳ دقیقه سینی را از فر خارج می کنیم و دلمه های قارچ را درون ظرف مورد نظرمان قرار می دهیم، سپس با مقداری جعفری خرد شده تزئین می کنیم و به همراه سس دلخواه  سرو می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : یکشنبه 7 فروردین 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.