طرز تهیه کبه سیب زمینی

طرز تهیه کبه سیب زمینی بدون گوشت طرز تهیه کبه سیب زمینی و برنج طرز تهیه کبه عربی با سیب زمینی وبرنج طرز تهیه کبه کردی طرز تهیه کبه ایلامی کبه سیب زمینی با فر فیلم کبه سیب زمینی

کبه سیب زمینی یکی از انواع غذاهای ساده جنوبی کشورمان است که با ترکیبات متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کبه سیب زمینی در ادامه با سایت آموزشی در نهایت همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
سیب زمینی۴ عدد
روغن زیتون۲ قاشق غذاخوری
آرد سوخاری‌‌۱ پیمانه
پیاز۲ عدد
جعفری۳ قاشق غذاخوری
صنوبر یا خلال بادام۲ قاشق غذاخوری
گوشت چرخ کرده۲۰۰ گرم
نمک، فلفل سیاه، ادویه کاری و پاپریکابه مقدار کافی

طرز تهیه کبه سیب زمینی

مرحله اول

برای تهیه کبه سیب زمینی مجلسی ابتدای کار سیب زمینی ها را می شوییم، سپس درون قابلمه قرار می دهیم و به اندازه ای که روی سیب زمینی ها را آب بگیرد آب اضافه می کنیم و قابلمه را روی حرارت متوسط قرار می دهیم.

مرحله دوم

حالا اجازه می دهیم سیب زمینی ها به مدت ۴۵ دقیقه درون آب جوش بمانند تا کاملا پخته شده و مغز آن ها نرم شود. در ادامه پس از گذشت این زمان سیب زمینی ها را از قابلمه خارج می کنیم، سپس پوست شان را جدا می کنیم.

مرحله سوم

در این مرحله سیب زمینی ها را درون یک کاسه مناسب قرار می دهیم، سپس با گوشتکوب می کوبیم تا پوره شوند. در ادامه نمک را به همراه فلفل سیاه، ادویه کاری، پاپریکا، روغن زیتون و پودر سوخاری به سیب زمینی اضافه می کنیم.

مرحله چهارم

حالا سیب زمینی را مخلوط می کنیم تا کاملا با ادویه ها ترکیب و یکدست شود. در ادامه اجازه می دهیم پوره سیب زمینی کاملا خنک شود، سپس مواد میانی کبه را آماده می کنیم، برای این منظور گوشت را به تکه های کوچک تقسیم می کنیم.

مرحله پنجم

در این مرحله تکه های گوشت را درون چرخ گوشت می ریزیم و چرخ می کنیم. در ادامه پوست پیاز را جدا می کنیم، سپس به صورت نگینی ریز خرد می کنیم و یک تابه مناسب روی حرارت ملایم قرار می دهیم و مقداری روغن مایع به آن اضافه می کنیم.

مرحله ششم

حالا پیاز را به تابه اضافه می کنیم و تفت می دهیم تا سبک و شیشه ای شود. در ادامه گوشت چرخ کرده را به پیاز اضافه می کنیم، سپس به تفت دادن ادامه می دهیم تا گوشت تغییر رنگ بدهد. در ادامه نمک، فلفل سیاه، ادویه کاری و پاپریکا را اضافه می کنیم.

مرحله هفتم

در این مرحله گوشت را تفت می دهیم تا ادویه ها سرخ شوند. در ادامه جعفری را می شوییم، سپس درون آبکش قرار می دهیم تا آب اضافی جعفری از بین برود. در ادامه جعفری را روی تخته گوشت قرار می دهیم و ساطوری خرد می کنیم.

مرحله هشتم

حالا جعفری را به همراه صنوبر به گوشت اضافه می کنیم، سپس تفت می دهیم و حرارت را خاموش می کنیم. در ادامه مواد میانی را از روی حرارت بر می داریم، سپس اجازه می دهیم کاملا خنک شود. در ادامه مقداری از مواد سیب زمینی بر می داریم.

مرحله نهم‌

در این مرحله سیب زمینی را پهن می کنیم، سپس مقداری از مواد میانی وسط سیب زمینی می ریزیم و آنرا جمع می کنیم تا مواد میانی را پوشش بدهد. در ادامه به همین ترتیب کبه های سیب زمینی را آماده می کنیم تا مواد تمام شوند.

مرحله دهم

حالا یک قابلمه مناسب روی حرارت ملایم قرار می دهیم و تا اندازه ای که کبه ها درون آن شناور بمانند روغن مایع اضافه می کنیم، سپس اجازه می دهیم روغن به خوبی گرم شود. در ادامه کبه ها را درون تابه قرار می هیم.

مرحله یازدهم

در نهایت کبه های سیب زمینی را درون قابلمه حاوی روغن قرار می دهیم، سپس کاملا سرخ می کنیم. در ادامه کبه های سیب زمینی را از تابه خارج می کنیم، سپس درون ظررف مورد نظرمان قرار می دهیم و به همران سس دلخواه سرو می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : پنج شنبه 11 فروردین 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.