طرز تهیه کباب لا پلویی

طرز تهیه کباب لا پلویی فیلم طرز تهیه کباب لا پلو کباب لا پلو ساده کباب لا پلو با بادمجان کباب لا پلو دونفره کباب لا پلو سماقی کباب لا پلو نی نی سایت

کباب لا پلویی یکی از انواع غذاهای سنتی و خوشمزه ایرانی است که با دستورهای متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کباب لا پلویی در ادامه با سایت آموزشی در نهایت همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
گوشت چرخ‌ کرده۴۰۰ گرم
پیاز۱ عدد
برنج۴ پیمانه
کره۲۰ گرم
گوجه فرنگی۴ عدد
سیر۱ حبه
زعفران دم کرده۲ قاشق غذاخوری
سماق و روغن مایعبه مقدار کافی
نمک، زردچوبه و فلفل سیاهبه مقدار کافی

طرز تهیه کباب لا پلویی

مرحله اول

برای تهیه کباب لا پلویی خوشمزه در ابتدای کار برنج را می شوییم، سپس درون یک کاسه حاوی آب می ریزیم و ۱ قاشق چایخوری نمک به آن اضافه کرده و اجازه می دهیم به مدت ۳۰ دقیقه درون آب بماند تا خیس بخورد.

مرحله دوم

حالا گوشت را به تکه های کوچک تقسیم می کنیم، سپس درون چرخ گوشت می ریزیم و درون یک کاسه مناسب چرخ می کنیم. در ادامه پوست پیاز را جدا می کنیم، سپس می شوییم و با دندانه های ریز رنده، رنده می کنیم.

مرحله سوم

در این مرحله پیاز را به همراه نمک، فلفل سیاه و زردچوبه به گوشت چرخ کرده اضافه می کنیم، سپس به خوبی ورز می دهیم تا ادویه ها به خورد گوشت بروند و گوشت منسجم شود. در ادامه یک قابلمه مناسب انتخاب می کنیم.

مرحله چهارم

حالا مقداری روغن مایع درون قابلمه می ریزیم، سپس قابلمه را روی حرارت متوسط قرار می دهیم و اجازه می دهیم روغن به خوبی گرم شود. در ادامه گوشت را درون قابلمه قرار می دهیم و با دست فشار می دهیم تا درون قابلمه پخش شود.

مرحله پنجم

در این مرحله اجازه می دهیم یک طرف گوشت کاملا سرخ شود، سپس گوشت را بر می گردانیم و اجازه می دهیم طرف دیگر آن به طور کامل سرخ شود. در ادامه سس کباب را آماده می کنیم، برای این منظور گوجه فرنگی ها را می شوییم.

مرحله ششم

حالا پوست گوجه فرنگی ها را جدا می کنیم، سپس به صورت مکعبی درشت خرد می کنیم و درون غذاساز می ریزیم. در ادامه گوجه فرنگی را میکس می کنیم تا کاملا پوره شود، سپس پوست سیر را جدا می کنیم و به صورت ریز رنده می کنیم.

مرحله هفتم

در این مرحله یک تابه مناسب روی حرارت ملایم قرار می دهیم و مقداری روغن مایع درون آن می ریزیم. در ادامه پوره گوجه فرنگی را به همراه سیر رنده شده، نمک، فلفل سیاه و زردچوبه درون تابه می ریزیم و تفت می دهیم.

مرحله هشتم

حالا اجازه می دهیم سس گوجه فرنگی روی حرارت بماند تا غلیظ شود. در ادامه برنج را درون آبکش می ریزیم و اجازه می دهیم آب اضافی اش خارج شود. در ادامه ۱ قاشق چایخوری نمک درون یک قابلمه حاوی آب می ریزیم.

مرحله نهم

در این مرحله قابلمه حاوی آب را روی حرارت زیاد قرار می دهیم، سپس اجازه می دهیم آب به نقطه جوش برسد. در ادامه برنج را درون آب جوش می ریزیم و اجازه می دهیم برنج به مدت ۸ تا ۱۲ دقیقه درون آب جوش بماند.

مرحله دهم

حالا پس از گذشت این مدت، زمانی که پخت اولیه آن انجام شد و اطراف برنج نرم و مغز آن کمی گیر داشت قابلمه را از روی حرارت بر می داریم، سپس برنج را درون آبکش می ریزیم. در ادامه نصف برنج را درون یک ظرف مناسب می ریزیم.

مرحله یازدهم

در این مرحله زعفران دم کرده را به یکی از قسمت های برنج اضافه می کنیم و مخلوط می کنیم تا برنج کاملا زعفرانی شود. در ادامه مقداری روغن مایع درون یک قابلمه مناسب می ریزیم، سپس ته دیگ دلخواه را درون قابلمه فیکس می کنیم.

مرحله دوازدهم

حالا برنج زعفرانی را درون قابلمه می ریزیم، سپس مقداری سماق روی برنج به صورت پخش می ریزیم و با کمک گوشتکوب برنج را فشرده می کنیم تا کاملا منسجم شود. در ادامه کباب را به صورت کامل روی برنج زعفرانی قرار می دهیم.

مرحله سیزدهم

در این مرحله سس گوجه فرنگی را روی کباب به صورت پخش می ریزیم، سپس مابقی برنج را روی کباب اضافه می کنیم و مجددا برنج را با گوشتکوب می کوبیم تا کاملا منسجم شده، سپس لایه ها به هم بچسبند.

مرحله چهاردهم

حالا روی حرارت ملایم شلعه پخش کن قرار می دهیم، سپس درب قابلمه را با دم کنی می پوشانیم و روی قابلمه قرار می دهیم. در ادامه قابلمه را روی شعله پخش کن می گذاریم، سپس اجازه می دهیم پلو به مدت ۴۵ دقیقه دم بکشد.

مرحله پانزدهم

در نهایت پس از گذشت این زمان قابلمه را از روی حرارت بر می داریم، سپس کباب لا پلو را درون ظرف مورد نظرمان بر می گردانیم. در آخر کباب لا پلو را به همراه ترشی فلفل سبز یا ماست سرو می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : سه شنبه 23 فروردین 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.