طرز تهیه گوش فیل

طرز تهیه گوش فیل با پودر قند طرز تهیه گوش فیل افغانی طرز تهیه گوش فیل نازک طرز تهیه گوشفیل بازاری

گوش فیل یکی از انواعد شیرینی های بسیار محبوب ایرانی است که در ایام مبارک ماه رمضان درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه گوش فیل در ادامه با سایت آموزشی در نهایت همراه باشید.

مواد لازم گوش فیل
آرد۲ و نیم لیوان
شیر½ لیوان
شربت بار۲ قاشق غذاخوری
روغن مایع۲ قاشق غذاخوری
بکینگ پودر۱ قاشق غذاخوری
تخم مرغ۱ عدد
وانیل½ قاشق چایخوری
مواد لازم برای شربت بار
شکر۱ لیوان
آب¾ لیوان
جوهر لیمو یا آب لیمو ترش تازه½ قاشق چایخوری یا ۱ قاشق چایخوری
هل۳ دانه
زعفران دم کردهبه مقدار کافی

طرز تهیه گوش فیل

مرحله اول

برای تهیه گوش فیل خوشمزه در ابتدای کار شربت بار را آماده می کنیم، برای این منظور شکر را به همراه آب درون یک قابلمه مناسب می ریزیم، سپس جوهر لیمو یا آب لیمو ترش تازه را به همراه هل و زعفران دم کرده به شربت اضافه می کنیم.

مرحله دوم

حالا قابلمه را روی روی حرارت متوسط قرار می دهیم، سپس بدون هم زدن اجازه می دهیم ذرات شکر حل شود. در ادامه زمانی که ذرات شکر حل شد، حرارت را ملایم می کنیم و اجازه می دهیم شربت به مدت ۵ دقیقه بجوشد.

مرحله سوم

در این مرحله پس از گذشت این زمان حرارت را خاموش می کنیم، سپس اجازه می دهیم شربت بار کاملا خنک شود. در ادامه گوش فیل را آماده می کنیم، برای این منظور ابتدا تخم مرغ را درون یک کاسه مناسب می ریزیم و با همزن دستی هم می زنیم.

مرحله چهارم

حالا زمانی که تخم مرغ از لختگی خارج شد، وانیل را به همراه شربت بار، روغن مایع و شیر به تخم مرغ اضافه می کنیم و مجددا هم می زنیم تا مواد ترکیب و یکدست شوند. در ادامه نصف آرد را به همراه بکینگ پودر درون الک می ریزیم.

مرحله پنجم

در این مرحله مخلوط  آرد را ۳ مرتبه الک می کنیم و به مخلوط تخم مرغ اضافه می کنیم و  هم می زنیم. در ادامه باقی مانده آرد را درون الک می ریزیم و الک می کنیم، سپس به تدریج به مواد اضافه می کنیم و ورز می دهیم.

مرحله ششم

حالا زمانی که خمیری نرم و لطیف حاصل شد، اضافه کردن آرد را متوقف می کنیم. در ادامه خمیر را به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه ورز می دهیم، سپس روی خمیر را با سلفون می پوشانیم و اجازه می دهیم به مدت ۱ تا ۲ ساعت درون یخچال استراحت کند.

مرحله هفتم

در این مرحله پس از گذشت این زمان خمیر را از یخچال خارج می کنیم، سپس آنرا روی سطح کار قرار می دهیم و با کمک وردنه به صورت نازک پهن می کنیم. در ادامه خمیر را به اندازه های مربعی یکسان برش می زنیم.

مرحله هشتم

حالا درون یک قابلمه مناسب به اندازه ای که گوش فیل ها درون آن شناور بمانند روغن اضافه می کنیم، سپس قابلمه را روی حرارت ملایم قرار می دهیم و اجازه می دهیم روغن به خوبی گرم شود. در ادامه گوش فیل ها را درون روغن قرار می دهیم.

مرحله نهم

در این مرحله دو طرف گوش فیل ها را کاملا سرخ می کنیم تا طلایی شوند، سپس از قابلمه خارج می کنیم و به صورت داغ درون شربت بار سرد شده قرار می دهیم. در ادامه اجازه می دهیم گوش فیل ها به مدت ۳ تا ۴ دقیقه درون شربت بمانند.

مرحله دهم

در نهایت پس از گذشت این مدت زمانی که شربت بار به خورد گوش فیل ها رفت آن ها را خارج می کنیم، سپس درون ظرف مورد نظرمان قرار می دهیم. در آخر گوش فیل ها را به همراه چای سرو می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : دوشنبه 22 فروردین 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.