طرز تهیه بورانی بادمجان

طرز تهیه بورانی بادمجان کرمانشاهی طرز تهیه بورانی بادمجان با ماست طرز تهیه بورانی بادمجان سرخ شده طرز تهیه بورانی بادمجان با گوشت دانلود طرز تهیه بورانی بادمجان طرز تهیه بورانی بادمجان مجلسی طرز تهیه بورانی بادمجان کبابی طرز تهیه بورانی بادمجان افغانی

بورانی بادمجان یکی از انواع پیش غذاهای خاص و خوشمزه خاورمیانه است که با ترکیبات متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه بورانی بادمجان در ادامه با سایت آموزشی در نهایت همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
ماست۱ پیمانه
مغز گردو۲ قاشق غذاخوری
بادمجان۴ عدد
سیر۲ حبه
گلپر½ قاشق چایخوری
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی

طرز تهیه بورانی بادمجان

مرحله اول

برای تهیه بورانی بادمجان ابتدای کار بادمجان ها را می شوییم، سپس روی حرارت ذغال یا گاز کباب می کنیم تا کاملا نرم و پخته شوند. در ادامه پوست بادمجان های کبابی را جدا می کنیم و روی تخته گوشت قرار می دهیم.

مرحله دوم

در این مرحله بادمجان ها را با چاقو ساطوری می کنیم، سپس یک تابه مناسب روی حرارت ملایم قرار می دهیم و مقداری کره درون آن اضافه می کنیم. در ادامه بادمجان های ساطوری را به تابه اضافه می کنیم و تفت می دهیم.

مرحله سوم

بادمجان ها را به خوبی تفت می دهیم تا آب اضافی شان به طور کامل کشیده شود و به روغن بیفتند. پس از اینکه بادمجان ها به روغن افتادند، تابه را از روی حرارت کنار می گذاریم و اجازه می دهیم به طور کامل خنک شوند.

مرحله چهارم

حالا پوست سیر را جدا می کنیم، سپس با دندانه های ریز رنده، رنده می کنیم. در ادامه ماست را به همراه سیر و بادمجان درون یک کاسه مناسب می ریزیم و هم می زنیم تا مواد ترکیب و یکدست شوند.

مرحله پنجم

در این مرحله مغز گردوی خرد شده را به همراه نمک، گلپر و فلفل سیاه به بورانی اضافه می کنیم، سپس هم می زنیم تا مواد ترکیب و یکدست شوند. در آخر بورانی بادمجان را با گردو و سبزی معطر خشک تزیین کرده و سرو می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : شنبه 27 فروردین 1401
کپی بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.