طرز تهیه برنجک

طرز تهیه برنجک و گندمک طرز تهیه برنجک با برنج پخته شده طرز تهیه برنجک نی نی سایت طرز تهیه برنجک شیرین طرز تهیه برنجک پفکی شیرین فیلم طرز تهیه برنجک پفکی طرز تهیه برنجک خانگی بدون روغن فیلم طرز تهیه برنجک پفکی بدون روغن

برنجک یکی از قدیمی ترین شیرینی های شمال کشورمان است که با طعم های متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه برنجک در ادامه با سایت آموزشی در نهایت همراه باشید.

مواد لازم برنجک
برنج هندی۲ لیوان
نمک و روغن مایعبه مقدار کافی

طرز تهیه برنجک

مرحله اول

برای تهیه برنجک به روش شمالی ابتدای کار برنج را چند مرتبه می شوییم، سپس درون یک کاسه حاوی آب می ریزیم. در ادامه ۱ قاشق چایخوری نمک به آن اضافه می کنیم، سپس اجازه می دهیم برنج به مدت ۱۲ ساعت درون آب بماند تا خیس بخورد.

مرحله دوم

حالا پس از گذشت این زمان یک قابلمه حاوی آب روی حرارت زیاد قرار می دهیم، سپس به اندازه ای که برنج مزه دار شود به آن نمک اضافه می کنیم. توجه داشته باشید پس از پخت برنج، آن را آبکشی نمی کنیم نمک به اندازه اضافه کنید.

مرحله سوم

در این مرحله برنج را درون آبکش می ریزیم و اجازه می دهیم آب اضافی اش خارج شود، سپس درون قابلمه حاوی آب جوش می ریزیم و اجازه می دهیم برنج به مدت ۱۲ دقیقه درون آب جوش بماند تا پخت اولیه آن انجام شود.

مرحله چهارم

حالا پس از گذشت این زمان قابلمه را از روی حرارت بر می داریم، سپس برنج را درون آبکش می ریزیم تا آب اضافی اش خارج شود. در ادامه روی سطح کار را با یک پارچه نخی تمیز می پوشانیم و برنج را روی آن می ریزیم.

مرحله پنجم

در این مرحله برنج را به صورت پخش روی پارچه باز می کنیم به صورتی که دانه های برنج روی هم انباشته نباشند که به هم بچسبند. در ادامه اجازه می دهیم برنج به مدت ۲ تا ۳ روز در دمای محیط بماند تا کاملا خشک شود.

مرحله ششم

حالا پس از گذشت این زمان یک قابلمه مناسب را روی حرارت ملایم قرار می دهیم، سپس یک الک درون قابلمه قرار می دهیم و به اندازه ای که الک را در بر بگیرد روغن مایع اضافه می کنیم و اجازه می دهیم روغن به خوبی داغ شود.

مرحله هفتم

در این مرحله مقداری از برنج خشک درون الک می ریزیم و بلافاصله پس از پف کردن الک را از روغن خارج می کنیم و برنجک ها را درون آبکش می ریزیم تا روغن اضافی شان خارج شود. در ادامه به همین ترتیب برنجک ها را درست می کنیم.

مرحله هشتم

در نهایت اجازه می دهیم برنجک ها کاملا خنک شوند، سپس درون یک ظرف درب دار یا کیسه فریزر می ریزیم و درب آن ها را می بندیم. این کار برای این است که برنجک ها هوا نکشند و پف شان نخوابد. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : دوشنبه 5 اردیبهشت 1401
کپی بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.